Star (aah ljuva nostalgi - jag minns mina utskrifter på en Star LC100) och deras skrivare har ju gamla drivrutiner och det mesta tyder på att dessa är inkompatibelt med Mac OS 8.5 - 9.x. Om skrivaren kan använda Postscript borde det gå att använda LaserWriter 8 och skriva ut med den under förutsättningen att man installerar rätt PPD-fil.
Om skrivaren kräver en speciell drivrutin och inte kan använda LaserWriter 8 är det nog säkrast att partitionera hårddisken och installera 8.1 eller 7.x på den ena partitionen för att kunna starta om datorn med det äldre systemet och skriva ut den vägen.
Jag brukar använda lösningen med partitioner då jag drabbas av tillbehör som inte fungerar i nyare system. Alltså:
1. Fungerar LaserWriter 8 och en PPD-fil? I.s.f är allt grönt (om det går att byta ut drivrutinen och använda LW8 och PPD istället).
2. Går inte det: partitionera hårddisken och installera ett äldre system och lägg in drivrutinen där. Krånglet tyder på att drivrutinen är inkompatibel med Mac OS 9, och då är ett äldre system enda lösningen (för en uppdatering finns väl inte).
Det kan tyckas klumpigt att därefter behöva starta om datorn för att skriva ut, men om nu skrivaren fungerar bra och drivrutinen är inkompatibel med 9an är det ju den enda lösningen.