Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

speeda Audiogalaxy

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-01-14 16:47

Jag har frågat om detta tidiger men inte fått någon respons så jag försöker igen.

Jo, när jag laddar ner en låt med macsatellite och klickar med musen samt håller ner knappen ökar hastighet på nerladdningen. Detta fungerar inte på alla låtar men de flesta som jag laddar. Det är dessutom en stor ökning ibland från ca 25-45 kb/s till 200-300kb/s.

Är inte detta konstigt eller?

Kanbara inte släppa detta, är det inte någon som vet varför detta sker?

Efter att ha läst iakttagelsen om musknappen prövade jag själv - det stämmer ! Nedladdningshastigheten tar ett rejält skutt med musknappen nedtryckt. Vad i fridens namn kan det bero på?

Det är inte bara så att det är nån bugg i GUIt så den visar som om det gick snabbare?

Vore ju kul om det var så. (Ska genast hem o tanka med musen nere )

Har faktiskt trott att jag inbillat mej detta, många gånger har jag som ni "puttat" på det hela när det stått och tuggat.
Samma fenomen händer om jag skall uppdatera en webbsida också, klicka ner i hörnet eller på sidan. Nåt lurt e det!

  • Medlem
  • 2002-01-24 18:18

Nog är Audiogalaxy/Macsatellite aningen skumma ändå...

Jag brukar då och då ha en nerladdningshastighet
på 20-800 kb/sec - MED MODEM!

Var det någon som sa "Turbo internet"?!?!?

  • Oregistrerad
  • 2002-01-24 19:25

Det är ju jättebra, Ma! Du får boka marknadsplatser bredvid Vild-Hasse i fortsättningen och bjuda på lite rökta sladdar. Kan bli en framtida delikatess bland avdankade IT-miljonärer. Vem vet, blir de överflöd så kanske de t om slipper Plasta!

  • Oregistrerad
  • 2002-02-05 23:35

Jag måste bara ta upp denna tråd igen för jag tycker att detta är så märkligt.
Är det likadant i osx versionen om det nu finns någon?

Själv har jag inte en blekast om varför detta sker.

Programmet Sputnix finns för X. Där har inte jag haft detta problemt iallafall. /Ola

1
Bevaka tråden