Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fånga bovar med iSight och EvoCam

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-18 21:47

Här är några som åkte dit ordentligt!

iSight
EvoCam

• Medlem
  • 2003-12-18 21:54

Uff, ... kan pusta ut. För en kort stund trodde jag att någontig hade hänt dig Mondo. Var i h...te har du hållit hus?
Skönt att du är tillbaka.

Och förresten länken du har skickat in, ... he he dumb criminals fast jag har redan sett den på annat håll.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-18 22:24

Främsta anledningen till att jag håller mig borta från forumet så mycket jag orkar är att jag lider av det ökända 6,000 Posts Traumatic Syndrome, vilket förkortas 6KPTS. Personer som plågas av denna obotliga sjukdom tror fullt och fast att deras huvuden kommer att explodera som handgranater eller röksvampar om de passerar 6 000 inlägg i något av de kända Mac-forumen på internet.

Jag gillar inte räkneverket som registrerar antalet inlägg och vill att det stängs av i nästa version av 99mac. Det ger mig ångest.

Visningen av så pass personliga saker ska användaren kunna stänga av, och ingen får mobba personen ifråga för att han eller hon lider av 6KPTS och har en massa inlägg. Det får inte nämnas.

• Medlem
  • 2003-12-18 22:33

Öööö, ... OK? :):):)

Någon reklambyrå la ut en film på sin hemsida när några banditer stal macar från dem, det var ett tag sedan och jag vet inte ifall de fick fast dem eller inte.

För några år sedan hade vi en liknande grunka på en byrå jag jobbade på, vi använde något program från Connectix som började filma vid rörelser framför kameran...Vi fick dock aldrig besök av några tjuvar som tur var...

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-18 23:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo
Visningen av så pass personliga saker ska användaren kunna stänga av, och ingen får mobba personen ifråga för att han eller hon lider av 6KPTS och har en massa inlägg. Det får inte nämnas.

Du borde vara stolt och inte lida mondo. Men visst, jag ser heller ingen som helst mening med post-countern.

Jag måste dock erkänna att jag lider av 900 Posts Traumatic Syndrome (fk. 9PTS) själv just nu.

Björnström borde dissa räkneverket och minska antalet forumsavdelningar. Jag blir tokig på alla onödiga avdelningar här på forumet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-18 23:36

Anledning nummer två är att jag jobbar mycket mer nu och inte har tid att sitta här och tramsa. Nya jobbet känns vansinnigt roligt och stimulerande! Just what the doctor ordered.

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-19 03:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo
...inte har tid att sitta här och tramsa. Just what the doctor ordered.

Kunde jag ha sagt det bättre själv?

Jag får nog dra mitt nyårslöfte redan idag!
Jag skall ej skriva mer än 900 inlägg på 99mac före årsskiftet (nästa årsskifte altså, till 2005).

Då var det lovat, och när jag nu tittar på räkneverket till vänster ser jag till min fasa att jag redan har nått 900 inlägg...

Hej på er ett tag!

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-12-19 07:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Någon reklambyrå la ut en film på sin hemsida när några banditer stal macar från dem, det var ett tag sedan och jag vet inte ifall de fick fast dem eller inte.

För några år sedan hade vi en liknande grunka på en byrå jag jobbade på, vi använde något program från Connectix som började filma vid rörelser framför kameran...Vi fick dock aldrig besök av några tjuvar som tur var...

Hall & Cederquist i sthlm, stavningen är dock fel

Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
Hall & Cederquist i sthlm, stavningen är dock fel

Ja, just det. Här är filmen. (Det är hyfsat dålig bild.)

1
Bevaka tråden