Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad saknar du för program för OS X?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det enda program jag saknar är lilla PageThing 2. Inga andra! Kan någon vänlig själ tipsa mig om en ersättare till det eminenta PageThing 2? Finns det något program för OS X som gör exakt samma sak?

Obs! Programmet ska fungera ungefär precis som PageThing 2. Det behöver inte kunna bygga minibilder eller utföra någon som helt bildbehandling - sånt gör man i Photoshop eller Fireworks. Det ska bara ta bilderna och bygga otroligt enkel kod för dem med en bild, bildtext och länkar < , ^ och >. På enklaste sätt alltså, utan krusiduller.

• Oregistrerad
  • 2003-12-19 12:17

Applescript?
Codemall - ersätt <dummy> med drag an dropp:ad bild/bilder
[edit: 'e' - ingen torsk på detta inte]

Idealet vore om man kunde lägga filerna (foton, minibilder, navigationsknappbilder och bildtextfiler - rena textfiler, numrerade 0001, 0002, 0003 osv) i separata mappar och göra inställningar som styr hur koden utformas, var bildtexterna hamnar (under, över, till vänster eller till höger om bilderna), typsnitt, teckenstorlek, val och placering av navigationsknappar osv.

Inget märkvärdigt, inget flashigt: bara ett rent, rakt och blixtsnabbt program som gör en sak bra. Jag hatar kombinerade, integrerade besserwisserprogram som "kan allt" (läs: Powerpoint, Word, Excel). Allt paketerat i ett elegant OS X-gränssnitt. Ingen Windows-skit här inte.

Kör med iView Media Pro och webbexporten. Om du högerklickar programmet och dyker in i paketet så har du HTML-mallarna ligger i Contents/SharedSupport/Plug-ins/HTML Templates. Du kan lägga till egna mallar eller duplicera och ändra i de befintliga.

• Oregistrerad
  • 2003-12-19 12:58

Gör du det ofta och så så vore nog applescrip smidigt när det väl är genomharvat i koden...

Eller kan http://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/icat/ duga eller moddas (inte samma lösning - men samma problem)

1
Bevaka tråden