Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering av strömspararen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-12-19 13:29

Uppdaterade min strömsparare på min iBook G4 som kör Panther igår med den nya patchen från Apple...

Trodde att det skulle "lösa" det relvativt lilla "problemet" att batteriet alltid stod på 99% även fast det var fullladdat och inkopplat till strömadaptern. Men ICKE!!!

Nu står det istället att mitt nya batteri på min nya iBook har 5%!!!! kvar fast det är garanterat helt fullladdat !!!!

När stömadaptern är inkopplad står det även "beräknar" HELA tiden... något som det inte gjorde förut....

Det här innebär alltså att det blir svårt att använda min iBook som bärbar burk eftersom den envisas med att säga att det bara är 5% kvar av batteriet så fort jag ryckt ut strömadaptern, fast jag vet att det är fulladdat.

Går det att avinstallera en uppdatering på något sätt?

/ Johan

Låt den gå ner till noll och invänta tills vilan inträtt, vänta några sekunder till så stänger du locket och sätter dit laddningskabeln.

• Oregistrerad
  • 2003-12-19 13:52

Du menar att jag skall kalibrera batteriet igen?... Det kanske kan funka, men nu verkar det faktiskt som om strömspararen visar rätt grejer....

Verkar alltså bara vara lite inkörningsproblem precis när man bootat upp datorn efter installationen.

Dock verkar det som om batteritiden minskat en del. Vid fulladdat innan intstallationen hade jag ca 4:30 tim, nu är det ca 3:30 tim... med samma grejer inkopplade och samma brightness på skärmen.

• Medlem
  • Mark
  • 2004-01-20 01:15

När jag kollade efter uppdateringar till min iBook G4 14" fick jag upp denna BatteryUpdate som jag tror ni skriver om. I informationstexten står det att den fungerar på iBook G4 12" men 14" nämns inte. Är det skillnad på 12" och 14" i detta fallet eller har det bara missats?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-20 21:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av mr_sandin
*snip*
Nu står det istället att mitt nya batteri på min nya iBook har 5%!!!! kvar fast det är garanterat helt fullladdat !!!!

När stömadaptern är inkopplad står det även "beräknar" HELA tiden... något som det inte gjorde förut....
*snip*

/ Johan

Jag tycker det här låter som trasig hårdvara...?

1
Bevaka tråden