Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har en G4 867 kopplad till en hyfsad stärkare och bra högtalare, efter installation av OSX (10.2) upplever jag att ljudet försämrats betydligt, speciellt volymen är sämre.
Känner någon igen detta?
Har även funderat på ett nytt ljudkort men kan inte hitta rätt i djungeln av beteckningar, nuvarande kort är standard.
Skrevs ursprungligen av Pär "
Är det samma sak som lägre ljudnivå?
Försvinner problemet om man "vrider lite på volymratten"?
Tack för din rättelse (den var befogad, om än onödigt spydig)
Problemet med låg ljudnivå kvarstår dock, liksom frågan: är detta något som flera än jag har upplevt och isåfall hur åtgärdar man problemet?
Skrevs ursprungligen av Lars Adrians
Tack för din rättelse (den var befogad, om än onödigt spydig)
Problemet med låg ljudnivå kvarstår dock, liksom frågan: är detta något som flera än jag har upplevt och isåfall hur åtgärdar man problemet?
Jag gjorde så att jag vred upp volymen lite på stereon
[Eftersom jag har en hembygd rör förförstärkare så byggde den redan från början med lite olika känslighet på ingångarna - liten omflyttning i anslutningarna och var det hyfsat lik nivå alla : Men visst märkt roliga är att volymen fullt appleprogramen motsvarar ungefär halv realone (par example)]
[i]
[Eftersom jag har en hembygd rör förförstärkare så byggde den redan från början med lite olika känslighet på ingångarna - liten omflyttning i anslutningarna och var det hyfsat lik nivå alla : Men visst märkt roliga är att volymen fullt appleprogramen motsvarar ungefär halv realone (par example)] [/B]
Har testat med samtliga ingångar och visst är det skillnad, men inte markant.
Följer nog rådet från KRAFTWERK och investerar i ett nytt ljudkort
till att börja med.