Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport och ISDN

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en DLink DI 624 basstation och trodde att den hade samma funktion som Apples Airportstation. Men när jag försökte installera den mot min ISDN router så ville den inte och efter kontakt med Macoteket så får jag besked att den inte fungerar mot ISDN utan att jag behöver en "basstation där man kan stänga av routerfunktionen".
Vad innebär det, om jag helst vill hitta en billigare än Apples Airport station? Vad är det för typ av station jag ska ha? Accesspunkt, brygga eller vad? Extreme eller IEEE 802.11b spelar nog inte så stor roll.
Finns det någon som har något förslag på basstation som fungerar på Mac och mot en ISDN router (Dlink)?
Tack!

det innebär att din ISDN-router gör det som din DI624 också vill göra, det vill säga leda trafiken från ditt privata nät ut till det publika (internet). ett sätt att göra det är att konfigurera en annan IP-serie på routern och sen sätta ISDN-routerns IP-adress som default gateway på di624:an samt sätta en adress på di624:an inom samma serie som den som ISDN-routern har. Då kan det fungera.

Nej, jag har försökt att följa ditt förslag utan att lyckas. Inte helt 100 på att jag fick det rätt men jag tror det...
Kommer i varje fall inte ut på nätet och kommer inte i kontakt med ISDN routern via telnet heller. Det blir nog att skicka DLinken i retur, men vad ska jag köpa istället?

1
Bevaka tråden