Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svårstartad PB5300

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har erfarenhet av att skruva PB5300? Jag sitter med en dylik tingest som till och från vägrar att starta och nu senast fick jag igång den först efter att ha slitit ur moderkortet och skrikit på det ett par gånger...

Allvarligt talat, antagligen är både batteriet och backup-batteriet kasst. Kan det ha med saken att göra? Även om jag sliter ur batteriet och bara kör på adaptern vägrar den oftast att starta. Jag har lusläst Apples teknikermanual, men de verkar inte ha andra lösningar än att byta moderkort/spänningsregulator. Det lustiga är att den just nu funkar och jag har ännu inte vågat stänga av den...

Jag har lött om nätkontakten på moderkortet, så det är åtminstone inte det som är fel.

Tacksam för tips.

Hmm, pb5300....kul - inte. Har även jag en sådan helvetes-maskin. Tänk enbart: maskinen är kass. Menar, apple har ju inte några vettiga tips på alla de hårdvarufel som finns på den modellen. Måste vara den sämsta burk som gjorts av apple.

1
Bevaka tråden