Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minnesfel

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med outlook express 5.0. Det går inte att skicka mail - enligt felmeddelandet finns det för lite minne. Hur fixar jag detta?
Jag har en Powerbook G4 med OS X 10.1.5 och 512 mb minne.
Är Apples egna program Mail något att ha?

• Medlem
  • Lund
  • 2003-03-20 16:29

Jag visste inte att man kunde köra OE i OS X. Problemet är en klassiker i Mac OS 9. Det beror då på att man har dubbla teckenkonverteringsfiler. Om du söker på "teckenkovertering" här på 99mac så kommer du att hitta massor med trådar som behandlar ärendet. T.ex. den här: http://99mac.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=2;t=000585

Men om du kör Mac OS X så vet jag inte, dessvärre. Kanske den använder Mac OS 9-filerna ändå?

Apples Mail är inget att ha, än så länge, enligt mig. Det finns flera som gillar det, men jag klarade inte att byta från Entourage till Mail.app. Det fattas allt för mycket än så länge.

Lysande, problemet är löst!
Jag kör naturligtvis OE i classic-läget, alltså OS 9 under OS X.

• Medlem
  • Lund
  • 2003-03-24 09:33

Aha. Då var det ju inte så konstigt. Kul att det löste sig.

Sen kan man ju undra varför du startar Mac OS 9 under Mac OS X för att köra mailprogram. Kör du andra saker som gör att du ändå måste ha Classic igång? Annars är det nog läge att leta upp ett alternativ.

1
Bevaka tråden