Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto vill skapa nya bibliotek...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett problem med iPhoto på en 2x2Ghz G5 och Panther 10.3.2, varje gång jag startar iPhoto så säger programmet att den inte hittar något bibliotek och jag får lite alternativ att klicka på, skapa nytt, leta efter befintligt m.m. Problemet är att även om jag lokaliserar biblioteket, så avslutas programmet, och om jag försöker öppna igen, så är det samma procedur....

Har jag missat något??? Vad ska jag göra?

• Medlem
  • 2003-12-23 09:05

Jag hade liknande problem, jag kommer inte ihåg exakt hur jag löste det men jag har för mig att jag gjorde följande :
° Flytta ut iPhoto Library mappen på skrivbordet. ---VIKTIGT---
° Flytta ut com.apple.iPhoto.plist från /användare/ditt_konto/bibliotek/preferences till skrivbordet.
° Starta om iPhoto, när den frågor om den ska skapa ett nytt bibliotek, svara ja och lägg det på samma ställe som det gamla låg.
° Avsluta av iPhoto
° Flytta tillbaka iPhoto Library från skrivbordet (och svara ja när den vill ersätta)

Hoppas det hjälpte

OBS!! om du inte flyttar ut iPhoto Library innan du tar bort .plist filen och startar om iPhoto, försvinner alla eventuella bilder du haft lagrade.

1
Bevaka tråden