Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

min första mac.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-17 00:46

hipp!
jag har läst lite på forumet nu den senaste veckan som annonym användare och funnit att det verkar vara ett trevligt ställe, så det är med stolthet jag har anslutigt mig till er skara.

nåväl.

det är så att jag inte är macanvändare än. utan hade tänkt och bli det imorgon (fredag). så jag har en liten fråga om butiker i stockholmsområdet.
är det någon som rekommenderas?

oh, subjektet som jag ämnar köpa är en ibook 800 14".

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-01-17 00:55

Inte för att jag kan svara på din fråga, men jag vill passa på att önska dig välkommen hit!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-17 00:57

Välkommen!
Ska du köpa över disk så har du Redagruppen på Fleminggatan, Sekvencia mittemot Åhléns och ett gäng On-Off-butiker. Macoteket i Spånga är egentligen ett postorderföretag, men jag tror de säljer över disk också. MacSupport finns nånstans vid Hornsberg, men jag har ingen koll på dem.

Det finns säker fler ställen...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-17 01:14

PJW, tackar! 8)

HL, tackar, jag ska springa runt i morgon och se vilka butiker som känns bra!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-17 01:21

Ett litet tips, jag skulle köpa lite mer minne på direkten.

256mb är ganska lite och MacOS X kommer att bli mycket roligare med minst 256mb till.

• Medlem
  • Gävle
  • 2003-01-17 09:05

Du har ju Gothia nere vid Hammarby-hamnen oxå...
Dom e ju trevliga å så.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-17 09:15

Vad är Gothia? En Apple-återförsäljare?

Sen finns ju Datadistribution vid Medborgarplatsen (som egentligen borde heta Södra bantorget) också. DD har t o m en fin Apple-logga på skylten ut mot torget/saluhallen! Men de gillar tydligen inte riktigt privatkunder utan säljer helst till företag.

[ 17 Januari 2003, 09:17: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Vad är Gothia? En Apple-återförsäljare?

Ja, de ingår även i Apple Center-kjedjan. Finns i Jönköping, Linköping och Stockholm.

gothia.se
applecenter.nu

/c

1
Bevaka tråden