Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firebird extension "Tabbrowser"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2003-12-23 20:32

Brukar normalt kunna klura ut nya program (ehh...utom ett litet skitprogram som heter Book-It som är fullständigt obegripligt).

Men efter att ha donat med en extension till Firebird som heter "Tabbrowser extensions" av Shimoda Hiroshi i en månad utan att begripa riktigt vad jag klickar på eller varför så MÅSTE jag fråga:

Är det nån mer än jag som tycker den är så ambitiös, hysterisk och sjuk att det faktiskt är kul?

Well, jag har inte använt den så mycket, då den inte är kompatibel med de senaste nattliga byggena eller med MacOS X temat Pinstripe 3 som är standard på OS X...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-24 00:28

Vad är konstigt med Tabbrowser Extensions? Jag antar att det finns inställningar jag inte ens sett än, men det jag använder den till är:

- stängningsknapp på alla tabbar
- bestämma vart fokus ska när jag stänger en tab
- återställa alla tabbar från senaste sessionen när jag startar Firebird

Ovanstående gör det värt att ha det installerat, sen finns en miljon andra inställningar också...

Jag kan förstås leta fram det själv, men en länk vore ju ändå inte så dum service för de som inte vet vad detta är.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Jag kan förstås leta fram det själv, men en länk vore ju ändå inte så dum service för de som inte vet vad detta är.

http://white.sakura.ne.jp/~piro/xul/_tabextensions.html.en

Notera att TE inte har blivit uppdaterat på ett tag, och det kan bugga ur ordentligt med de senaste Firebird byggena. Speciellt Mac versionen.

p.s screenshotsen är från Mozilla 7.x på Windows

Aha, tackar. Nu inser jag att det finns otroligt med finesser i detta lilla tillägg.

1
Bevaka tråden