Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PBG4-17 ; Region Free

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare, snabb fråga ;

Har kört firmware 'uppdateringen' på min G4 17" PowerBook med gott resultat. Det vill säga, att firmwaren ändrades och jag identifierade den genom att andvända DVDInfo X vilket talar om för mig att :
Vendor: MATSHITA
Model: DVD-R UJ-815
Firmware: X0CB
RPC-1 (region free)
vilket ser ju bra ut.
När jag sedan drar igång Apple DVD spelaren och sätter in en gammal favorit film ("Ninja Scroll" för er som vill veta) som är region 4. Fungerar klockrent och DVD Spelaren säger inte ett ljud. Drar bara igång den och kör. Njuter. Efter ett tag så vill jag sätta in en Region 1 skiva, även den drar igång utan en fråga(tänkte säga ljud men då skulle säkert någon kommentera på "Ifall du inte får något ljud så har du nog större besvär än så") och jag njuter än en gång utav en klassiker.

Igen så sätter jag in en Region 4, fungerar. Kollar på den i två timmar. Byter nu till en Region 2'a. Nu helt plötsligt så får han för sig att han ska fråga mig ifall jag vill byta region och att jag har 5 gånger kvar (vilket iof är lite lustigt).

Mina fråga är alltså i tre parter ;
1:A - Varför fick jag frågan först då ifall han ville bytte region ?
1:B - Varför fick jag "fem gånger" på mig när jag teoretiskt sett redan har kollat på tre olika regioner och därmed så borde jag ha förminskat mina gånger med 3 ?
1:C - Ska man få frågan ifrån Apple's DVD Spelare ? Alltså, iom att det är en RPC-1(regions fri) dvd spelare, kan man klicka i vilken region man har i förnärvarande och den inställningen kommer sedan inte att "hänga" med nästa gång man startar upp DVD spelaren ?

Och nej, jag tänker inte andvända VLC. Har dock funderat på att sätta upp en VLS och köra den över nätverket och kolla på mina dvd's ifall jag inte får ordning på DVD'n i G5'an.

Denna post kommer även att repeteras på macnn's forum.

Läs noggrant...

God Helg å allt det där.

K h a r m s

Tack, upptäckte detta ett par timmar efter jag postade ovan artikel. Men icke desto mindre så är det roligt att se att folk vill hjälpa till.

God Jul.

1
Bevaka tråden