Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finder startar inte! =(

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det började med att jag körde nåt av cron-scripten i Cocktail och mina mapp-ikoner försvann, det blev alltså ingen ikon över huvudtaget på mapparna, så jag surfade runt lite på forumet och någon snackade om AquaFix, så jag laddade hem och körde det.

Efter det slutade findern att fungera, när jag försöker starta om den stängs den ner innan den startat. Någon som har någon bra lösning? Jag kan bara komma åt det som ligger i Dock'n. Jag kör 10.3.2.

tack på förhand

Jag har nu fått reda på att jag kört en version av Cocktail som inte stödjer Panther, så jag får väl skylla mig själv lite, men jag behöver lite hjälp med att packa upp en bin-fil från terminalen.
Jag har plockat hem en nyare version av Cocktail som jag tänkte köra men jag kan inte packa upp den, eftersom jag inte kommer åt findern.

Jag har provat att skriva ./Stuffit Expander men den klagar på att filen är binär.

./StuffIt Expander: ./StuffIt Expander: cannot execute binary file

Kan jag packa upp filen på nåt annat sätt?

Kan du inte starta upp med panther-skivan och testa o reparera med skivverktyg?

Ibland tänker man inte långt... jag provar. Tack

Nix, fungerar inte att reparera skivan, får felmeddelandet:

The underlaying task reported failure on exit (-9972)

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2003-12-26 21:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin L
Nix, fungerar inte att reparera skivan, får felmeddelandet:

The underlaying task reported failure on exit (-9972)

Den känner jag igen! Vad jag fick göra? Formatera om och nyinstallera......

Nu gråter jag snart... =(

Men det går väl att starta från systemskivan och backa upp dokumenten?

Måste göra det från terminalen bara, jag kommer som sagt inte åt findern. Men det borde väl inte vara några problem?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-26 21:19

Men stoppa i installationsskivan och tryck ner 'C'

Jag kommer bara till installationen när jag gör det. Kan jag gå vidare därifrån?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2003-12-27 01:27

Postad via WAP (SonyEricssonT300/R201)

Citat:

Ursprungligen skapad av Martin L
Jag kommer bara till installationen när jag gör det. Kan jag gå vidare därifrån?

Jag hade precis samma problem! Men jag tog alternativet "Arkivera och installera" under ominstalltionen och sedan var det bara att köra igen. Man kan välja att ha kvar alla konto inställningarna osv också.

Det var tyvärr inte så enkelt, installationen la av när den gjorde "Checking target volume consistency" eller nåt i den stilen. Jag antar att jag får ta den långa vägen och backa upp alla prylar och formatera.

Men hur var det, kunde jag gå vidare från installationen och starta operativsystemet på nåt sätt? Eller är det enklaste sättet att backa upp hd:n från terminalen?

Om du kan backa upp och installera om är väl problemet löst?

1
Bevaka tråden