Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Arkivera systemet, spara användarna utan att importera dem!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När man installerar Mac OS X så kan man välja att arkivera systemet och man kan "kryssa i" att den ska importera användarna och nätverksinställningarna till den nya installationen. Om man nu vill spara alla användare (så att man kan komma åt filerna i hemmapparna) men inte att de ska importeras i det nya systemet, hur gör man då? Kan man välja att arkivera systemet men inte "kryssa i" att användare och nätverksinställningar ska importeras. Kommer hemkatalogerna sparas ändå?

Ja, exakt.
Du kommer åt alla gamla hem-mappar även om du inte har den rutan ikryssad. De hamnar i mappen "Previous System" på hårddisken, precis som de skulle gjort med rutan ikryssad. Skillnaden är att de gamla inställningarna inte flyttas till din nya hem-mapp.
Man kan sen manuellt flytta över de inställningar man behöver.

• Medlem
  • 2003-12-29 03:55

om allt fungerar efter installationen, kan man kasta mappen Previous system då? Eller finns där något som behövs i det nya systemet? Jag gjorde en "arkivera och spara" eller vad det hette.

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-29 05:08

Om allt fungerar och du ej behöver några inställningar eller något ur din gamla användarmapp (för den hamnar väl där med om jag minns rätt) kan du kasta "Previous System". Har själv gjort ett flertal sådana installationer med mycket gott resultat och kastat P.S mappen efter att jag varit nöjd.

1
Bevaka tråden