Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X Mail

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

mailade hem en excel fil ifrån min PC på jobbet men jag hittar inget bifogat i mailet. Storleken på mailet som jag fick ifrån jobbet är 60,5kb så någonstans måste den vara. Någon som har något förslag på vart den tagit vägen ?

Mail bakar in bifogade filer i meddelandet.

Du borde hitta meddelandena här
/Users/<Ditt användarnamn>/Library/Mail/<Ditt mailkonto>/INBOX.imapmbox

Sedan borde du teoretiskt kunna öppna meddelandet med exempelvis BBedit och klippa ut Excel-filen och sedan klistra in den i ett nytt dokument och spara den med rätt filändelse och sedan öppna den i Excel.

INBOX.imapmbox är ett paket och inte en vanlig mapp.

Glöm inte att jobba på en kopia!

Edit:förtydligande

[ 14 November 2002, 19:23: Meddelandet ändrat av: thevil ]

hmm jag kan inte hitta den där. Det enda som ligger där är Drafts.mbox, INBOX.mbox, Sent messages.mbox och något litet dokument. Ingen av .mbox(arna) väger tillräckligt mycket för några excel filer skall ligga där.

Nu är den här mail adressen en POP adress som jag kan kolla på webben och där finns de bifogade filerna med så det löser sig ju. Men det är ju lite irriterande att dom inte hämtas hem.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-17 01:01

Kolla kontoinställningarna: Inställningar>Konton>Avancerat. det kan vara inställt på att inte hämta hem mer än tex 20K utan bekräftelse.

1
Bevaka tråden