Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 på TV4.

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Den 23e december började teasers för Gladiatorerna säsong 5 att rulla på TV4. Dessa avslutas med logotypen G5 och inget mer.
Hoppas ni sett dem. Har ni missat dem rullar de på fram tom slutet av januari tror jag. Undrar om det bara är vi inbitna Applemänniskor som kopplar ihop detta med Apple?

Tyvärr tror jag inte att jag får lägga ut resten av designen till säsong 5 än. Får nog vackert vänta tills första programmet är sänt, men ni kan kolla på min hemsida och se lite från teasrarna som går nu.

hemsidan: go.to/joachim.ljunggren

Jag fattade inte att de var gladiatorerna när ja såg de... Kanske är ja trög, men ja tänkte direkt "vad har tv4 med apple o göra", Vet inte om ja såg hela? Bara nån snurrande G5-logga....

Det är lite det som är tanken... Det ska mer ställa frågor än ge raka svar i början. På så sätt tänker folk i stugorna förhoppningsvis till och undrar, "vad var det?", än att det går ut genom andra örat.
Det ska skilja sig lite från alla andra trailers/teasers.
Dessa kommer att utvecklas ju närmare sändningsstart vi kommer. Till slut kommer det att bli väldigt tydliga trailers.
Men sånt är ju tråkigt eller hur?

Kan du inte smyga in lite sån hemlig reklam också, sånna singelframclip på en Appledata så folk blir undermedvetet sugna på handla Äpplen

He he! Bra idé!

Lägga in mac-uppstartsljudet lite hemligt skulle också funka!

...eller varför inte ett "simple beep" strax innan slutet på reklamen?

Nej pojkar, nu börjar det spåra ur. Gladiatorerna är ett seriöst program!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-01-02 17:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan S
Jag fattade inte att de var gladiatorerna när ja såg de... Kanske är ja trög, men ja tänkte direkt "vad har tv4 med apple o göra", Vet inte om ja såg hela? Bara nån snurrande G5-logga....

Blev också lite förvirrad första gången jag såg den. Undrade vad dom hade gjort med G5 loggon.. fast snygg är den.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-01-02 18:31

Om Gladiatorerna ska anses som ett seriöst program - vad är i så fall lättare underhållning?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-01-02 18:34

När jag såg G5-loggan så sa jag till hustrun att killen som har gjort den vinjetten är Mac-fantast.

Kan ni inte sätta en iPod på naken-Janne också och måla honom svart?

Jag var ironisk om att Gladiatorerna var ett seriöst program.

Sen stämmer det bra att jag gillar Mac väldigt mycket. Det är dock inte enbart jag som kommit på förkortningen G5. Tror det var den exekutiva producenten...
Jag har gjort all design och koncept på vinjett, logo och grafik.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-01-02 19:16

Jag visste att du var mac-fantast och jäkligt duktig kreatör. Men att du var ironisk i förra inlägget kom som en total överaskning.

PS. Jag har kollat in din hemsida.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2004-01-02 19:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jocke Anka
Nej pojkar, nu börjar det spåra ur. Gladiatorerna är ett seriöst program!

Jepp.

Och Ankeborg finns på riktigt.

1
Bevaka tråden