Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bittorrent hastighet?

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-05-24 23:46

Är BitTorrent 4.0.2 en lösning?

frazze (om du menade mig): Nej, tyvärr. Men jag funderar också på om det inte borde vara programmet som är den största delen av problemet. Azureus kanske helt enkelt funkade bättre på min PC än på macen. TomatoTorrent är också uteslutet, eftersom man inte kan använda andra portare än de svartlistade (6881-6889).

Har iaf kommit upp på en stadig maxhastighet på 200 kb/s, men det är ändå fyra gånger långsammare än om jag skulle sätta mig vid PC:n.

Någon som vet vilka av de "fria" portarna (49152-65564) som är bäst att använda? Eller har nåt annat tips?

Inga bra tips, men jag kan säga att Azureus går långsammare än BitTorrent även för mig.

Jag tror att BT i sin ursprungliga konfiguration är inställd på att ladda upp till 7 andra, medan Azureus är inställd på 5. Kanske kan man tjäna en aning på att öka det värdet i inställningarna till 7, men det borde inte förklara den stora skillnaden som finns mellan klienterna.

  • Medlem
  • 2005-05-29 14:34

Är det så att man i azureus bara kan ha tre torrentar som laddar ner samtidigt? Så fort jag har fler ställer sig #4, #5 osv bara i kö.

torrents suger.
Varför kan ingen göra en bra DC klient till mac?
Eller bara få ++ att funka med OSx?

Såå jävla svårt kan det inte vara.

Felix: Nej, det stämmer inte. Ofta har jag 7-10 torrents som laddas samtidigt. Däremot kan det vara så att Azureus för dig prioriterar bara några få nerladdningar åt gången. Tips: Högerklicka och välj "Tvinga start".

mayweather: att säga "torrents suger" är väl ganska ointelligent. Bittorrent är ett jäkla bra system, det är ofta enormt bra kvalitet på releaserna och när det fungerar går det ruggigt snabbt. Man kan läsa kommentarer om den specifika sak man tänker ladda ner, och se om saken i fråga lever upp till ens egna krav. Och om 400 personer har filen man tankar vet man också att det är den version man vill ha och att det inte är nåt eget hopkok.

Men jag håller med dig.. Att DC++ inte finns till mac är helt oförståeligt, förstår som du inte vad som möjligtvis kan vara problemet. Dessutom är det en sån grej som är riktigt förnedrande att erkänna för kompisarna med PC ( ! )

Låt inte diskussionen flyta in på DC++ då det är emot forumreglerna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-16 13:30

Har precis kommer igång med torrent och har tankat ner Azureus. Jag sitter för tillfället vid min flickväns bröders nätverk och är itne säker på vad de använder för router mm...
när jag har igång programmet kommer en liten ruta upp : "UPnP: Tappade anslutningen till tjänst ´wanipconnection´ på UPnP enhet ´192.168.0.1´" vad betyder detta??
en fråga till... rutan under ala torrent i programmet är de filer man tankar upp?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-16 17:12

sitter nu hemma vid min d-link och tror att jag har öppnat portarna 6881-6999 men verkar inte funka... är det någon med d-link som kan hjälpa mig?
har inte valt om jag ska använda bittornado eller azureus ännu...

Senast redigerat 2005-08-16 17:47
Bevaka tråden