Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hädisk fråga

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

p g a att en del program i 3d-världen bara görs för PC, tvingas jag köpa en sån att ha bredvid macen. Är det nån som vet vad en G4 5Mhz med 1 Gb i ram motsvarar i PC-världen? Hur mycket är motsvarande ramminne och processor?

Mats, en som inte vet

Svårt att säga men bygg ihop en maskin av följande delar. Så får du en bra och snabb maskin och hyffsat snygg med.

SHUTTLE XPC SB-61G2 BAREBONE SYSTEM P4/CEL 3495:-

INTEL P4 3.0GHZ 800MHZ 512KB SOCKET 478 3118:-

DIMM DDR 512MB PC3200 400MHZ, SAMSUNG ORIGINALx2 1987,5:-

HITACHI DESKSTAR 7K250 160GB 7200RPM S-ATA 8MB 1493:-

ASUS RADEON 9600XT 128MB DVI/TV/VID-IN AGP 2218,75:-

Summa: 12311,50:-

Priserna är från http://www.dustin.se/default.asp

Det går säkert att hitta billigare delar men jag ids inte kolla så noga.

Citat:

Skrevs ursprungligen av molund
Hej,

p g a att en del program i 3d-världen bara görs för PC, tvingas jag köpa en sån att ha bredvid macen. Är det nån som vet vad en G4 5Mhz med 1 Gb i ram motsvarar i PC-världen? Hur mycket är motsvarande ramminne och processor?

Mats, en som inte vet

Om det bara handlar om 5 mHz så kommer du nog undan ganska billigt...:D

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-12-29 16:58
Citat:

Hej,

Mats, en som inte vet

Jag är lite nyfiken på vilka program du syftar på?

Säger PJW, som lever i en 3d-värld...:D

• Medlem
  • 2003-12-29 19:00

Gå in på http://www.annonsguiden.nu

Där finns tjugo PC på dussinet. Köp en bärbar vetja! Jag fick en 1,7Ghz bärbar Compaq för 7.500 plus moms. Billigt, tycker jag. Den kostade 25.000:- förra året, och var inte ens stulen... eller, det kan jag väl inte ta gift på, men det verkade inte så.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-29 19:34
Citat:

Hej,

p g a att en del program i 3d-världen bara görs för PC, tvingas jag köpa en sån att ha bredvid macen.
Mats, en som inte vet

Kan du precisera vad det är för programvara som inte finns? 3DS, softimage är väl de enda "stora" som saknas...

• Medlem
  • 2003-12-30 04:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonaz
Kan du precisera vad det är för programvara som inte finns? 3DS, softimage är väl de enda "stora" som saknas...

Alias, fullversionen av Maya, 3D Studio Max. Nån borde klämma programvarudirektörernas huven i en dörr tills dom blir snäll.

1
Bevaka tråden