Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dagens Nyheter och Mac

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har försökt att komma in på Dagens Nyheters sajt i en hel vecka utan att lyckas. Kör för tillfället på IE 5.1 och OS 8.6. Kan det verkligen vara så att webbläsaren och OS-et är för gammalt??

Denna sajt alltså

//S.

Vad är problemet? En skärmdump, kanske?

• Medlem
  • 2003-12-31 15:50

Funkar ju klockrent, och har gjort hela veckan...
Vad är det som händer?
Kör du netbarrier eller någon annan brandvägg?

Nej, ingen brandvägg elelr andra finesser... Modemuppkoppling. IE säger helt enkelt att det inte finns nån sån adress (som www.dn.se). Helkonstigt...

//S.

• Oregistrerad
  • 2003-12-31 19:51

Äh…
Den är väl helt enkelt för liberal för att passa det ärkekonservativt sponsrande MS…
Så är det nog

Citat:

Skrevs ursprungligen av Satyricon
Nej, ingen brandvägg elelr andra finesser... Modemuppkoppling. IE säger helt enkelt att det inte finns nån sån adress (som www.dn.se). Helkonstigt...

//S.

Inte nått med någon DNS-inställning då?

• Medlem
  • International user
  • 2004-01-02 22:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Shattapp
Inte nått med någon DNS-inställning då?

... som du kan testa tex genom att gå in på http://213.132.113.2/ (DNs ip-adress)

• Medlem
  • 2004-01-02 22:53

exakt samma sak hände mig med just dn, men det visade sig att någon (annan) hade klantat till det med dns-inställningarna. Det var alltså inte dn:s fel.

Det gäller att hålla isär dns-inställningarna och dn:s inställningar. Annars kan det gå käpprakt åt helvete. Rakt ut i periferin bara.

Jag tror det är nåt skit med DN i alla fall... Nu är jag nämligen tillbaka vid min egen dator och igår lyckades jag inte heller komma in på sajten, denna gång med Panther och Safari (till skillnad mot farsans OS 8.6 och IE).

Det här problemen har börjat på senare tid, fram till senhösten har det aldrig varit några problem. Får väl läsa Sydsvenskan och Svenska Dagbladet i stället.

//S.

• Medlem
  • Södertälje
  • 2004-01-05 14:29

har inget problem med att hittat dn.se men den är ibland jävligt slö på att svara

Smäller upp på nån sekund på min Firebird (Panther) och har alltid gjort så. Kör med Bostream 2.5 mbit...

Det är ju garanterat ett DNS problem.

1
Bevaka tråden