Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta musik med iTunes utan mod?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som de flesta redan vet så kom det en plug-in från iCommune till iTunes som gjorde det möjligt att byta låtar med andra användare av iTunes, Apple stoppadedet tillägget.

Inatt läste jag någonstans (tappat bort bloggen) att utvecklaren inte hade gjort så mycket mer än aktiverat en dold feature i iTunes.

Kan det vara sant. (Själv är jag skeptisk.)

• Oregistrerad
  • 2003-01-17 19:58

Visade inte Steve Jobs en sådan funktion i kommande iTunes när han demonstrerade Rendezvous?

• Oregistrerad
  • 2003-01-17 20:37

Det Steve visade var väl enbart "streaming" över lokalt nätverk..

edit: stavning

[ 17 Januari 2003, 20:38: Meddelandet ändrat av: mcelwee ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: thevil:
Som de flesta redan vet så kom det en plug-in från iCommune till iTunes som gjorde det möjligt att byta låtar med andra användare av iTunes, Apple stoppadedet tillägget.

Inatt läste jag någonstans (tappat bort bloggen) att utvecklaren inte hade gjort så mycket mer än aktiverat en dold feature i iTunes.

Kan det vara sant. (Själv är jag skeptisk.)

Hej alla!

Jag har lyckats hitta och installera iCommune, men jag får det inte att fungera. Felet består i att jag inte kan få åtkomst till min andra dators musik (Music-mappen) över Internet (jag har en dator hemma och en på jobbet exempelvis), men jag verkar kunna se hur mycket plats den har på sina hårddisk. Så helt på fel spår är jag inte.

Är det någon som fått det att fungera? (Jag kör senaste versionerna av både iTunes och OSX)

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Johan Nilsson:
Visade inte Steve Jobs en sådan funktion i kommande iTunes när han demonstrerade Rendezvous?

Nu har jag testat iCommunes plug lite och tittat igen då Steve Jobs visade upp funktionen mha Rendezvous.

Det verkar onekligen vara samma funktion. När man använder iCommunes plug så kan man antingen ladda hem musiken genom at dra låten till någon av sina spel-listor eller till musikbiblioteket eller så kan man streama låten genom att klicka på play istället.

När Steve visade upp funktionen så drog han inte över låten till någon av sina spellistor, vilket jag iallafall inbillar mig mycket väl kan betyda att om man gör det så kopieras den till musik-biblioteket.

Med hänvisning till mitt första inlägg i tråden och ovanstående så är jag numera inte längre skeptisk.

• Medlem
  • 2003-01-20 18:18

Skumt.. polaren kan streama från mig, men jag kan inte streama från honom......

[ 20. Januari 2003, 19:06: Meddelandet ändrat av: nixon ]

Jag kan också streama från din dator Nixon.

• Oregistrerad
  • 2003-01-20 20:08

Jag kan också streama Nixon.
Funkar fint mot min OSX Server internt också (har inte bemödat mig med att öppna port i routern).

Någon som vet hur man konfigurerar IIS:en på en XP/2000-maskin så att det funkar på samma sätt? Jag får upp filsystemet via WebDAV och kan läsa och skriva till site:n från Finder. iTunes öppnar directory:t och talar om att det si och så mycket plats kvar....men det syns inga filer!

1
Bevaka tråden