Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har Lacie firewire extern hårddisk och jag har stora filer som inte rymmer i cd'n som jag vill föra över till min powermac och då är frågan:
Hur gör jag detta t ex med en extern hd ?
Skrevs ursprungligen av w00t Formaterar den externa hårddisken som FAT32.
Det kan bli problem eftersom denna hd är NTFS formaterad och jag har fullt med saker lagrad i den, men i värsta fall så kan jag köpa en extern hd eller ? måste jag formatera den i FAT32 ( jag kör win xp pro).
Mac OS X 10.3 Panther läser NTFS utan problem men kan inte skriva till en NTFS-formaterad hårddisk. Om du har Panther på Macen är det inga problem alltså.
Skrevs ursprungligen av w00t Mac OS X 10.3 Panther läser NTFS utan problem men kan inte skriva till en NTFS-formaterad hårddisk. Om du har Panther på Macen är det inga problem alltså.
Isåfall borde jag kunna lagra filer från pc och föra över till os panther eller ?
jag har försökt med detta men varje gång jag ska öppna hd'n så blir detta ljul så snurrar å snurrar och det händer ingenting, ser ut som det har frusit.
Nu har jag lyckats koppla mac'en till pc'n och därmed kan jag surfa via pc'n men..
Har inte kunnat skicka över filer eller ta emot filer från å till mac'en , ngn som kan förklara vad det är som jag gör fel ?
Skrevs ursprungligen av thedelta
Kan iChat och msn Messenger kommunicera med varandra om man vill chatta ?
Nix…
Däremot kan man köra MSNmessenger på macen eller AOLmesenger på pezen… Eller något löst program som klarar båda protokollen (men räkna med att bli avstängd emellanåt)
jag har en extern håddisk formatterad i NTFS. Med NTFS-3G kan jag koppla den till min Mac (och min PC) och både läsa OCH skriva till hårddisken från Macen. NTFS-3G for Mac OS X
Det löste mina problem...FAT har en begränsning på 4gig filstorlek men inte NTFS