Satt och surfade runt lite härinne som vanligt och läste om de windtunnel burkarna. Blev bara så fundersam över apples produkter. Apple är ju något av datorbranchens porche dock en porche utan fetaste motorn. Detta kan kanske inte apple göra något åt då de inte gör processorer. Hur som helst, polygoner i mängder är inte min högsta prioritering vid dator köp längre.
Det som känns konstigast med apple överhuvudtaget är deras stationära produkter. Jag fattar bara inte hur i helve... Apple kan sälja sån skit som (No offence ni som har en), de stationära G4 Power Macarna.
De låter vad jag förstått väldigt mycket(pga budget fläktar!!!), de har föråldrad maskinvara(Denna dator som verkligen skall vara snabb) och det värsta ett grymt över pris.
Man kan inte låta bli att fråga sig om det är dessa datorer med en uppenbar rejäl vinstmarginal som finasierar satsningen på de grymma bärbara datorerna.
De bärbara burkarna med nya 17" PB i spetsen är ju hur grymma som helst, här verkar inte apple kompromissa på någon punkt. De utklassar alla bärbara PC:s förutom på ren kraft.
Om man som apple, bara har en modell av en stationär proffessionel arbetsstation måste ju denna var grymt genomarbetad vilket G4 Powermac inte verkar vara. Konstigt av ett företag som gjort så mycket bra prylar genom åren.
Vad tror ni? Hur arbetar apple egentligen? Hur kan dom med sina kvalitetskrav och höga priser släppa en sådan dator som Windtunnel. Dom får kritik för oljud och vad gör de? släpper en ännu ljudligare burk, detta är ju sjukt idiotiskt drag som inte går att motivera med kraftfullhet då dessa datorer får rejält med smisk av en tystgående pc.
Vad är apples strategi för framtiden? Att bara satsa på bärbara eller? De verkar i vilket fall som helst inte prioriterat de stationära de senaste året(åren).