Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen Ny Uppdatering av PowerMac G5

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lite besviken är jag trode att man skulle kunna få en uppdate på PowerMac G5, men det fick man inte!

Ja Apple får väl köra smabbt med att få ut en uppdatering av PowerMac G5 om de ska kunna hålla 3.0GHz målet till Juni 2004.

Sedan kan de om de vill göra en stor uppdatering med att hoppa från Dual 2.0 GHz till Dual 3.0 Ghz vilket är föga troligt men men.

Vi får hoppas att i Februari att man släpper en uppdatering av PowerMac G5!

Eller vad säger ni !

Jo, det är bara att hålla i tyglarna ett litet tag till. Jag hade åtminstone hoppats på nya skärmar, lite billigare 20" och förvisso också ett lite mer "professionellt" tangentbord till 30 000-kronorsdatorn.

För egen del spelar det ingen större roll om datorn jag till slut köper är 2 x 1.8 eller 2 x 2.0 men jag vill att hela paketet ska kännas rätt.

Lite besviken på dagens nya produktlanseringar, men så går det när man bygger upp orealistiska förväntningar

Jag gissar på G5 uppdatering i Mars. Dom har ju knappt hunnit leverera några dual 2GHz ännu som varit felfria

Citat:

Skrevs ursprungligen av Hunter78
Lite besviken är jag trode att man skulle kunna få en uppdate på PowerMac G5, men det fick man inte!

Som jag skrivit i tidigare trådar.
Jag tror att Apple försöker att i största möjliga mån inte släppa nya datorer på mässorna.
(undantag för helt nya modeller) Men rena MHz uppdateringar och liknande kommer vi knappast at få se framöver.
(detta pga att folk väntar in mässor innan de köper ny dator bland annat)

Förhoppningsvis får vi iom IBMs prosesor utvecklande fart se uppdaterade datorer oftare. Kanske får de MHz uppdateringar så ofta som 2-3 månader.

Jag är för detta och hoppas att det är den väg Apple väljer i framtiden.

Den som lever får se.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-01-06 21:12

Så skoj, nu kan vi alla leka med musik, filmsnuttar, och ha en Ipod mini pluggad i öronen.
Saknaden över en snabb bärbar arbetsmaskin med bra skärm och lång batteritid får ställas åt sidan nu när den undomsfokuserade Steve leder oss in ett Apples Toys r Us.

Citat:

Skrevs ursprungligen av miri
Saknaden över en snabb bärbar arbetsmaskin med bra skärm och lång batteritid får ställas åt sidan nu när den undomsfokuserade Steve leder oss in ett Apples Toys r Us.

Bitter?

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-01-06 21:24

Bitter?
Nej -snart lika intressant som ishockey VM

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-06 21:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av miri
Bitter?
Nej -snart lika intressant som ishockey VM

Aaaaah, positiva klubbens årsmöte???

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-01-06 23:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag gissar på G5 uppdatering i Mars. Dom har ju knappt hunnit leverera några dual 2GHz ännu som varit felfria

Optimist

1
Bevaka tråden