Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ominpage SE går inte att installera

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en Canon-scanner för ett par dagar sedan. Nu lyckades jag aldrig installera Omnipage SE som följde med vid köpet.
En ruta kommer upp och visar "System error (-61)" när installationen nästan är klar. Jag kör 10.3.2 utan classic.
Någon som vet varför det blir fel?

Det ska förstås vara Omnipage SE och inte Ominpage...

  • Medlem
  • 2004-01-08 10:03

Hos mej envisas OmniPage SE med att starta i Classic, så jag trodde att det var ett classic-program...

  • Medlem
  • 2004-01-08 10:14

Kollade runt på ScanSofts supportsida i deras "Communities" (sök på "OmniPage SE"). Det verkar som om du inte är den enda som har detta problem.

Kul att Canon skickar med ett program som är inkompatibelt med OSX med sina nya scannrar. Måste ha fått det billigt...

Citat:

Skrevs ursprungligen av wlao
Kollade runt på ScanSofts supportsida i deras "Communities" (sök på "OmniPage SE"). Det verkar som om du inte är den enda som har detta problem.

Kul att Canon skickar med ett program som är inkompatibelt med OSX med sina nya scannrar. Måste ha fått det billigt...

Tack för tipset!
Men är det ingen som vet vad "System error (-61)" betyder?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-01-13 00:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ola Oscarsson
Jag köpte en Canon-scanner för ett par dagar sedan. Nu lyckades jag aldrig installera Omnipage SE som följde med vid köpet.
En ruta kommer upp och visar "System error (-61)" när installationen nästan är klar. Jag kör 10.3.2 utan classic.
Någon som vet varför det blir fel?

Logga in som root och kör installationen.

1
Bevaka tråden