Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

isdnmodem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ingarö
  • 2004-01-08 16:37

Jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig, jag har bytt från mac os9 till 10.3 och jag har skaffat nya drivrutiner till mitt modem men det fungerar inte. modemet jag har är ett Ucom nordic mini isdn usb ta 128k någon som har några förslag?

Maila gärna på dykfartyget@spray.se

Tack

Magnus

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2004-01-08 16:57

var laddade du ner drivrutiner för modemet, vet att billion.com har drivrutiner för det modemet på sin hemsida, men dock för 10.2, men det kanske är de du har.

• Medlem
  • Ingarö
  • 2004-01-09 00:13

Ja det är dom jag har har även fått dom brända på cd från Topcom fd. ucom
och det är som vanligt när det gäller mac och support den är lika med noll.
Någon kanske har ett förslag på nytt isdnmodem som fungerar med 10.3?

• Oregistrerad
  • 2004-01-09 03:19

Har du plockat ner version 1.1 av drivrutinerna från billion.com?

Som jag ser det så ska det fungera med Panther oxå. Öppnade pkg filen med Pacifist och såg att den installerar rätt många osynliga filer som inte behövs så kanske använd Pacifist för att installera Modem Scripts och ISDNUsbModem.kext filen manuellt. Se till att ta bort både Extensions.kextcache och Extensions.mkext filerna när du har installerat drivrutinerna. Du hittar dom i /System/Library/ mappen. Starta sen om datorn.

//Rob

• Medlem
  • Ingarö
  • 2004-01-10 00:41

Nu har jag provat med Pacifist också men det funkar inte, det som händer är att jag får ett felmeddelande när jag försöker koppla upp mig ser ut så här.

Ett modemfel inträffade kontrollera dina inställningar och försök igen.

Anslutningsloggen eller vad den heter säger så här

terminating on signal 15
connect script faild
using interface ppp0
local ip adresses 10.64.64.64
remote ip adresses 10.112.112.112

Någon som har fler förslag eller vet vad jag gör för fel eller vet något annat modem som fungerar? Macen jag har är en cube.

/Magnus

• Oregistrerad
  • 2004-01-10 01:13

När du har installerat in ISDNUsbModem.kext filen och startat om datorn (glöm inte bort att ta bort Extensions.kextcache och Extensions.mkext annars laddas den nya filen inte vid uppstart). Koppla in Modemet och öpppna Nätverkinställningarna. Kommer det upp en dialogruta och säger att ett nytt nätverksport är tillgänglig? I så fall välj porten och stäng av alla andra portar som du inte använder mer. I modem inställningarna välj ett modem script som passar ditt modem.

//Rob

• Medlem
  • Ingarö
  • 2004-01-10 22:17

Nä nu ger jag snart upp jag har provat allt med samma resultat och det funkar inte jag är förvisso ingen expert på datorer men jag kan inte se att det går att göra så mycket mer.
Det kommer inte upp någon dialogruta som säger något om en ny nätverksport, jag fattar ingenting av detta, att installera drivrutinerna för samma modem till macos9 är hur enkelt som helst.

/Magnus

• Medlem
  • Ingarö
  • 2004-01-13 07:04

Jag har nu fått en förklaring på varför det inte fungerar, till
slut så fick jag ett mail från Billions support där dom säger att
det bara fungerar upp till mac osx 10.2.2 så det är kört.
Någon som vet vad man kan skaffa för isdnmodem istället?

/Magnus

• Oregistrerad
  • 2004-01-13 15:41

Prova drayteks mini vigor. De verkar komma med nya uppdateringar för OS X.

//Rob

1
Bevaka tråden