Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bernard Löhr håller seminarium

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hoppas att det inte motages på fel sätt men jag tänkte att ni i detta forum möjligen skulle kunna vara intreserade av att se följande seminarium.

Seminarie 12 Februari 14.30-17.00
Macoteket Store Birger Jarlsgatan 37

Bernard Löhr demonstrerar för oss hur han återskapade Benny Anderssons ”CHESS” i 5.1 Surround med hjälp av bla en Apple-dator och emagic Logic Platinum.

Missa inte detta tillfälle det kommer inte igen...

Endast 25platser (först till kvarn gäller)
OBS! Pris 300kr exkl moms (betalas mot faktura)

Mer info och för att anmäla sig:
www.macoteket.se/butiken

Citat:

Skrevs ursprungligen av mannen
Jag hoppas att det inte motages på fel sätt men jag tänkte att ni i detta forum möjligen skulle kunna vara intreserade av att se följande seminarium.

Varför skulle det mottagas "på fel sätt"?

/Jont Olof

Jag tror inte att vi får göra "reklam" i något annan del av forumet än vår egen del. Men jag tänkte att det kunde vara kul att få reda på det och att någon här kanske skulle missa det annars.

Okej! Då hajjar jag...

• Oregistrerad
  • 2004-01-11 02:48

Det var inget dåligt seminarium må jag säga. Jag har nog tyvärr ingen möjlighet att åka då, men fram för fler liknande seminarium på macoteket och jag slänger mig i bilen från Gävle på stört!

Kan det vara något att tipsa om på 99musik?

• Oregistrerad
  • 2004-01-12 18:55
Citat:

Bernard Löhr demonstrerar för oss hur han återskapade Benny Anderssons ”CHESS” i 5.1 Surround med hjälp av bla en Apple-dator och emagic Logic Platinum. Endast 25platser (först till kvarn gäller)
OBS! Pris 300kr exkl moms (betalas mot faktura)

för en 100kr i handen så berättar jag i telefon hur BL gjorde.

Citat:

Skrevs ursprungligen av xis
för en 100kr i handen så berättar jag i telefon hur BL gjorde.

Don't disrespect Bernhard Löhr.

Det finns en anledning till att han fick jobbet att Surroundmixa Chess och inte......någon annan.;)

• Oregistrerad
  • 2004-01-12 19:17
Citat:

Kan det vara något att tipsa om på 99musik?

ja varför inte, jag tipsade på VST-forum.

• Oregistrerad
  • 2004-01-12 19:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
Don't disrespect Bernhard Löhr.
Det finns en anledning till att han fick jobbet att Surroundmixa Chess och inte......någon annan.;)

Inget diss här inte, det är och var ett skämt. all respekt till BL.

Men han "fick" inte jobbet, han hade jobbet innan. Dvs det är han som spelade in och mixade produktionen från början. (jag var på besök i hans studio när han höll på och löste problemen med Chess 5.q mixandet). Han är anställd av BA.

Tack Macoteket!
Det var de bäst spenderade 375 kronorna på länge. Mycket intressant seminarium. Bugar och bockar!

1
Bevaka tråden