Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta Mac -> Flytta Mail!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Jag flyttar filer från en gammal OS X 10.2-burk till en ny iBook G4 (Med Panther) och har problem med Mailboxarna.

Jag har flyttat över hela "Mail"-mappen från användarens bibliotek på den gamla dator till den motsvarande katalog i den nya datorn. De ända mailen jag fått över är dock de mail som låg i den gamla datorn "Import"-katalog, dvs de mail som vid förra flytten importerades till den datorn.

De mailboxar jag saknar är Inboxen, Utkast och Skickat. Eftersom mailkontot är ett POP-konto måste jag få över dessa mail på något sätt.

Tack på förhand

Jont Olof

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-10 12:17

Om du kopplat ihop datorerna kan du använda importfunktionen i Mail för att få över allt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Earth
Om du kopplat ihop datorerna kan du använda importfunktionen i Mail för att få över allt.

Bra! Lite mer utförligt tack!!!

Vänligen Jont Olof

Här är mina små anteckningar om mail-backup (eller överföring till annan dator) eftersom jag alltid glömmer bort det mellan gångerna:
----------------------------------------------------------------------
Att säkerhetskopiera (spara/arkivera) e-post från mail.app

1. Kopiera ~/bibliotek/mail
2. Kopiera /users/~/library/Preferences/com.apple.mail.plist

Fotnot:
~ = ditt användarnamn
mappen /mail/ innehåller e-breven
filen com.apple.mail.plist är inställningarna (inklusive konton) i mailprogrammet.

2003-10-19
----------------------------------------------------------------------
Test att föra över dessa saker och lägga dem på rätt ställen. Fungerar det inte så är det väldigt mysko tycker jag. Hjälpte en kompis att föra över mail från gamla datorn till nya för bara en månad sedan med hjälp av just de här anteckningarna. Fungerade jättebra.

• Medlem
  • 2004-01-10 12:52

Annars är det bara att söka efter alla filer som slutar på .mbox och lägga dem i Bibliotek : Mail : Mailboxes på den nya datorn.

• Medlem
  • 2004-01-11 15:48

Alla meddelanden sparas som vanliga textfiler med ändelsen .mbox, så det är inget mysterium.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-11 15:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jont Olof
Bra! Lite mer utförligt tack!!!

Vänligen Jont Olof

Arkiv - Importera brevlådor...

1
Bevaka tråden