Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Volymkontrollen slutat fungera!!??

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-01-10 23:25

Jag har precis installerat en ny hårddisk som jag med hjälp av carbon copy cloner flyttade systemet till... Och nu kan jag inte styra volymen längre! Det är fullt ös hela tiden! Hilfe!?:(

Vad sitter du på för maskin?
Vilka sätt har du provat?

• Medlem
  • International user
  • 2004-01-11 00:26

Sök efter en .plist fil (dold säkerligen) som innehåller namnet "sound" eller liknande. Kan tyvärr inte tala om exakt vilken fil det är då min mac är inlämnad.

Någon här på forumet kan säkert tala om för dig vilken .plist fil som styr ljudinställningarna. Radera den filen så har du säkerligen löst problemet.

Det hjälper inte att gå in i "Systeminställningar: Ljud:" och ändra inställning där heller?

• Medlem
  • 2004-01-11 06:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Det hjälper inte att gå in i "Systeminställningar: Ljud:" och ändra inställning där heller?

Näe... Drar jag ner ljudet på regeln så stannar den där, men så fort jag rör volymkontrollen på mitt tangentbord så flyger volymen upp på max!

Maskinen jag sitter med är en stationär G4 533 med OSX 1.2.8. Som sagt så inträffade detta fenomen efter att jag flyttat systemet från en hårddisk till en annan...

p.s Hur hittar jag den där plist om den är dold? d.s

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-01-11 09:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av moog
p.s Hur hittar jag den där plist om den är dold? d.s

Äpple + F åsså lägger du till sök-kriteriet att visa alla filer, både synliga och osynliga (visible and invisible).

Har du provat att reparera rättigheterna?

• Medlem
  • 2004-01-11 19:42

Nä, men när jag idag startade datorn så funkade det igen... Macen behövde tydligen bara sova lite över natten! ; )

1
Bevaka tråden