Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IE 5 renderar konstigt i X

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2002-06-18 15:14

Någon som har någon aning om varför IE inte ritar ut en del websidor ordentligt? Jag har speciellt problem med 99mac. Jag väntade på att 5.2 skulle komma för att se om det hjälpte, men icke.

För att illustrera problemet har jag gjort två skärmdumpar.

Första bilden är hur sidan kan se ut när det först laddas och den andra bilden är hur det ser ut när jag har tvingat den att rita om sidan (genom att scrolla, markera all text eller dylikt). Ibland är det en stor svart ruta över allt istället, och den får man bort på samma sätt. Någon annan som råkat ut för detta? Lösning?

• Oregistrerad
  • 2002-06-18 15:26

Har precis samma problem.. händer ganska ofta, och Äpple + H och sedan Äpple + Tab börjar bli till en vana nu.

Japp...det har diskuterats förr och jag tycker också att det ofta blir svart på 99mac.

Men IE6 är ju på väg, då måste det försvinna. Det har gjorts stora framsteg i browser-utvecklingen med tanke på Mozilla, Chimera, Fizilla och allt vad det heter. Nu bygger väl inte IE på någon av dessa men även MS borde väl kunna hänga med i svängarna.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-20 09:59

Det händer till och med på den MSN-sida som 5.2 lägger in som default startsida! Fast inte varje gång???

Det har nog inte med nån speciell sida att göra utan det är IE som buggar när den ritar tabeller. Eller nåt ... Funkar inte QUARTZ så att den buffrar all grafik och slänger ut en hel sida åt gången. Kanske det är där nånstans som det gått fel i IE. Buffringsfel.
Nu svamlar jag lite ...

Japp, IE har vissa problem med att rita upp stora tabeller. Du kan köra en äpple + a (markera allt), då syns allt igen.

1
Bevaka tråden