Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken telefon? (P900, 6600 Qtek2020...)

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-01-12 00:12

Jag ska byta telefon från min nuvarande P800.

Är nöjd med funktionerna i P800an, men den är lite plastig och så... Sen har jag haft den i ett år så det är läge att byta.

Funderar just nu på P900, har pillat lite på den och den känns mycket gedignare än P800.
Nokia 6600 är också högintressant, har bara pillat ytterst lite på den... Gillar att den har vanliga knappar så man kan skriva sms lite snabbare och att man inte behöver använda pennan till allt.

Sen har jag kollat lite på nätet på en Qtek 2020, där får man ju allt!! Men den är nog lite väl stor att släpa med sig. Man måste ju kunna ha den i fickan och kunna sätta sig utan att skiten pajjar.

Jag har några funderingar dock, har P900 T9? Hur funkar telefonboken på 6600, kan man ha bilder på den som ringer? Så när nån ringer täcker bilden hela skrämen som på P800??

Synkningen med iSync, hur funkar den, har en PB 17" 1,33Ghz Panther?

Vore kul att få höra era omdömmen om telefonerna, vilken man ska välja osv...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-13 03:22

P900 har T9.

Fördelen med Nokia 6600 jämfört med SE P900 är att man kan hantera den med en hand, prova att hämta ett nummer med en hand med P900!

Det är väldigt lätt att hämta nummer med en hand på en P900....

  • Medlem
  • 2004-01-13 21:08

Qtek 2020 verkar mycket trevligt har själv kollat på en men bestämt mig för att vänta 1-2år med att byta ut utrustningen då 3G kommit igång på riktigt. Pocket PC + Telefon är utmärkt då det finns en rad program till Pocket PC från början (feta spel som ages of empires, wolf3d, doom2 mmm) och naturligtvis kontorsprogram. Sync till Mac OS X kräver dock extra program som kostar mellan 15 - 50 dollar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-13 21:09

Jag måste instämma. Väldigt enkelt. P900 är mångfallt bättre än P800.

  • Medlem
  • 2004-01-14 03:56

Jag pillade med en 6600 idag och den kännde jäkligt skön att hålla i och speciellt att skriva sms på!! Så mycket enklare än på min P800, mera telefon över den.
Men jag gillade inte ikonerna och miniräknaren, krångligt och rätt fult...

Jag ska se om jag kan hitta nån P900 att pilla med också.. Vill se hur det funkar att skriva sms på knapparna med T9, är det lika smidigt som med nokian blir det en P900 om inte vet jag inte vad det blir..
Nått som talar till P900ans fördel är ju att den funkar med iSync samt att den visar upp stora bilder över hela skärmen på den som ringer, inte bara en sån liten tönt bild som Nokian..
Sen kan man väl uppgradera firmwaren själv i P900??

Instämmer, P900:an är väldigt trevlig. Man plockar lätt fram ett telefonnummer med bara en hand, som redan nämts, och man kan också uppgradera telefonens mjukvara via SE:s websida.

Fiffigt!
Mvh
Andreas

Citat:

Skrevs ursprungligen av monken
Det är väldigt lätt att hämta nummer med en hand på en P900....

Sorry, har inte provat själv men hörde det av en försäljare...

  • Medlem
  • 2004-01-15 16:56

Funkar inte 6600 med isync? Kan man inte samköra kalendern från mac´en då?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-02-04 16:48

Värt att veta är att vissa P900:or fungerar dåligt i 10.3.
Går inte att synca adressbok och Kalender.

Jag kör 6600.

Syncar med iSync efter lite pill med ett hack. Länk finns i annan tråd här på forumet.

Jag gillar att det är en telefon, och att den inte har lucka.

Men det är en del knapptryckande för att navigera, skall jag säga i ärlighetens namn.

/Magnus

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-02-07 10:53
Ursprungligen av JohanK:

Värt att veta är att vissa P900:or fungerar dåligt i 10.3.
Går inte att synca adressbok och Kalender.

Instämmer helt jag köpte två P900 inom loppet av två dagar Den andra jag köpte funkade turligt nog när man syncade

1
Bevaka tråden