Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nollställa airport basstation

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-21 15:03

Hej!
Har problem att nollställa och rätta till lite värden hos min airport basstation.

Efter många om och men verkade det som om jag lyckats nollställa den genom att trycka på reset knappen och genast hoppa in i AirPort Admin Utility och där trycka på "Ställ in". Mitt nya problem ligger i att den säger att
"Ett fel inträffade när inställningen skulle uppdateras"
Behöver ställa in basstationen mot ett Telia ADSL sen för att få fem macar att smidigt dela på detta ADSL som kräver inloggning. Går det att ställa in basstationen att vara ständigt uppkopplad mot adsl´et?
mvh

[ 21 Juni 2002, 15:41: Meddelandet ändrat av: ivar ]

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-06-21 21:06

tja jag har själv den nya modellen där det är en WAN port också där kan du koppla in ditt ADSL modem om du vill och ställa den på DHCP bara. (jag vet inte om det funkar rakt av på den första modellen, du kanske behöver typ ipnetrouter på nån maskin eller liknande då men som sagt jag vet inte)

Sen gör du likadan på alla klienter som ska ansluta via airport.

Jag hade lite problem med min o komma in i inställningarna på den men lyckades efter lite om och men. Minns tyvärr itne hur jag exakt gick tillväga men man måste lägga sig i airport nätet (alltså välja det) sen brukar det gå o komma in fint efter ett par ggr ;P

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-23 14:25

Lyckades lösa biffen tillslut.
Fick testa mig fram då jag fann manualen/informationen bristfällig.
Mitt nya problem består i att koppla in ethernetskrivaren till airport datorerna... har satt adsl modemet till hubben, även airport basstationen går till hubben och sen skrivaren även den till hubben... men av någon anledning hittar inte datorerna skrivaren
någon som har förslag på lösning?
Mvh

1
Bevaka tråden