Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia 6610 + Mac?!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-12 15:32

Min flickvän fick just en Nokia 6610. Till den följde en skiva med programvara - bara till PC såklart.
Tycker inte att det borde vara så svårt för Nokia att utveckla programvara för Mac också...

Någon som vet om det finns något sätt alls att få 6610:an att funka tillsammans med en Mac?

Jag kör OS X 10.2.8

Jag fick idag den här frågan av en kompis. Han vill få ner bilderna i telefonen till sin Powerbook med Panther. Går det?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-24 15:40

Alla enheter som finns i iSyncs kompatibillitetslista fungerar direkt med iSync, utan drivrutiner. Andra enheter fungerar inte alls. I iSync-listan ingår även några som funkar endast med ett tredjepartsprogram.

nokia 3300

När min hustru i somras köpte en nokia 3300 som väl kan kallas för en kombinerad telefon och mp3spelare ungefär, så medföljde det en cd för installation av någon form av program för att kunna föra över mp3-filerna från datorn. Jag (som inte lyckats övertala henne till en ipod istället) frågade då lite försynt säljaren om det funkade med mac också, men fick bara ett stirrande och ett hånleende tillbaka. Nej - inte mac, tyvärr, hela tiden leende.

Nåväl, vi kom hem och drog igång en gammal 266MHz win2000-burk som en klasskamrat gladeligen skänkt mig några veckor tidigare.
Installerade programmet.
Brände en cd med låtar som jag blev tvungen att kopiera från min imac till pc-hårddisken, eftersom det programmet som skulle användas inte lyckades hitta cd-skivan.
Förde över låtarna till telefonen efter att ha fått pyssla med inställningar i ca tio minuter.
Upptäckte då att alla låtar fått korrupta namn.
Svor.
Alla låtar hade dessutom blivit skrivskyddade så namnändring tilläts ej.
Suck.

Då först slog det mig att man kanske skulle prova macen i alla fall. I med USB-sladden och - Presto! - En liten löstagbar enhet dyker upp på skrivbordet.
Drog och släppte mina låtar, direkt från iTunes

Funkade perfekt.

Jag vet - jag skulle ha testat direkt.... :rolleyes: :rolleyes:

Gör inte som jag, det kanske funkar utan att du behöver lägga ner en massa jobb!

Mattias

1
Bevaka tråden