Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Norton Personal Firewall eller NetBarrier?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har Norton Personal firewall installerad på datorn och är nöjd med den, än så länge har jag inte blivit hackad (vad jag vet om). Har nu möjligheten att byta till NetBarrier, men är den bättre än Norton? eller är de ungefär lika?

Någon med erfarenhet som vet och kan rekommendera en eller andra?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-06-24 21:08

Dom är ganska likvärdiga. NetBarrier har lite mer att skruva på men det innebär inte att den är bättre. Man ska nog däremot värdera att Symantec har en organisation som jobbar dygnet runt med att bevaka aktuella hot mot olika plattformar, det är nog minst lika viktigt. Nortons brandvägg är egentligen utvecklad av dorrstop (opendoor) men köptes över till Norton (personliga versionen, serverversionen av doorstop finns fortfarande kvar). Opendoor tillverkar också ett smutt analysverktyg för brandväggar som heter who´s there, men den är komersiell. Demoversion finns hos opendoor.com

Kör du OS X kan du titta lite på Brickhouse som är en gratis GUI för OS X inbyggda brandvägg. Riktigt trevlig den också.

[ 24 Juni 2002, 21:09: Meddelandet ändrat av: Harry Våffla ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-24 23:42

Är inte Brickhouse Shareware?

Vänligen, Ylan

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-06-25 00:01

Jajamän, den går att hämta som shareware, sa jag gratis så menade jag inte det utan självklart som shareware. Är det några shareware jag kan tänka mig att betala för så är det några av dessa.

Gå till Brian Hill´s sida, där finns förutom Brickhouse även ett gäng synnerligen intressanta och intelligenta verktyg för OS X med bla. en sniffer för Mac och ett program som heter X Files. Kolla gärna runt lite.

Brian Hill´s hemsida

[ 25 Juni 2002, 00:04: Meddelandet ändrat av: Harry Våffla ]

Vill få instämma med Harry Våffla. Båda är likvärdiga. Läste själv ett test för nåt år sedan i MacFormat (engelsk mactidning). Där vann Netbarrier på alla finesser. Men båda hindrade de intrångsförsök de utsattes för i testet.

1
Bevaka tråden