Korta versionen
Kör in senaste firmwire med Internet Explorer om du har version 5.00 i den nu.
Något längre version
Det finns ett antal trådar om Netgear-stationer och hur man uppgraderar dom till senaste firmware. Jag slet mitt hår med min MR814v2 som min spajdans nya iBook inte ville prata med. Efter att ha försökt att ställa in routern på alla möjliga sätt sökte jag lite på nätet och fann att det skulle uppgraderas till minst version 5.0.1 för att fungera med AirPort Extreme-kort.
Laddade ner uppgraderingen och landade med en img-fil på skrivbordet. Den gick inte att montera så jag slängde den och gick och la mej.
I kväll laddade jag ner den igen och försökte att ladda upp img-filen istället. Såg ut att gå bra, men efter "Upload, please wait" i tio minuter avbröt jag och fortsatta söka efter svaret. I en tråd hos Macworld.com stod det att MR814v2 bara gillar att man smeker den medhårs med Internet Explorer.
Minsann; nu surfar jag trådlöst med Extreme-kortet till min MR814v2. Men för att boosta hastigheten lite så ska jag köpa mig en Extreme-station av något slag.
Tänkte bara delge mig av lösningen till detta något gamla problem - men för mej aktuellt då jag gått från TiBook till iBook.
/c