Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste jag har giro? Vilken är bästa lösningen?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-01-18 20:11

Thomas, som enskild firma är det okej att ha privatkonto.

mrubenson, intressant om man kan koppla ihop dem. Ska ta och tala med Nordea (Postgirots ägare) om detta.

• Oregistrerad
  • 2004-02-05 15:52

Det blev bankgiro hos FöreningsSparbanken. De var trevliga och bjöd på bank på internet företag också... jag har skippat postgiro för övrigt. Hoppas det inte blir problem med det.

• Oregistrerad
  • 2004-02-06 11:01

Föreningssparbanken är bra !!

Föreningssparbanken är bra !! Bytte till Föreningssparbanken från SEB som tog hutlösa avgifter för allt möjligt. När jag startade mitt företag gick jag till SEB som var min bank sedan många år. Men de var dryga och det kändes som om de bara vill ha "stora" kunder. Trots det så öppnade jag BG hos dem men efter några år gick jag in till FSB och där var de trevliga och tillmötesgående. De gav även tips på hur jag skulle få ner kostnaderna för deras tjänster. Kanon faktiskt !!

Jag har både bg och pg. pg är inte speciellt dyrt så jag tycker man kan ha det oxå som
service till kunderna..

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-12 18:41

Gammal tråd men det är ju dumt att starta nya om samma sak?

Varför ska man ha ett bankgiro egentligen, vad är fördelen? Vad är skillnaden mot ett vanligt bankkonto?

SKillnaden är nämnd i trådarna här ovanför. Bankgiro är den enda oberoende (dvs ägs av alla banker som vill vara med) och du har med dig ditt bg-nummer även om du byter bank. Plusgirot (fd Postgirot) är av Nordea och är att betrakta som Nordeas egna betalningssystem.

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-15 00:04

Mmmkay då är det ju hugget som stucket. "F*ck that shit"

Bevaka tråden