Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac merchandise

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag letar runt men hittar inga SNYGGA och riktigt coola Mac-prylar.

Här är ett ställe.

Det enda jag sett, som jag själv skulle vilja ha på mig, är de svarta t-shirts som personalen på AppleStore verkar ha.

Har ni sett bättre än ovanstånde länk? OK, det finns några undantag under rariteter

Men jag tror att Apples chefsdesigner vrider sig ett par varv av smärta :/ Varför har Apple inte greppat vilken potential man har på den marknaden? Det som finns lever inte upp till vad jag förväntar mig av Apple.

[ 10 Augusti 2002, 20:27: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Asså....visst skulle jag vilja ha en del grejer på den där siten. Jag har varit där förut men....över 500:- för en T-shirt!!! Så fasiken heller.
Vilka priser!
Det finns en del andra siter men inte många som säljer Macprylar.
Bästa tipset är att göra en "själv" igenom någon T-shirt tryckare.
Jag håller helt med dig om att Apple inte har utnyttjat denna falang utav produkter att sälja.
Apple-folk är ju som känt väldigt "kära" i sina datorer och märket i sig självt. Varför Apple missat på detta är mig obekant.

Gambit :rolleyes:

[ 10 Augusti 2002, 20:36: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

• Medlem
  • Kalmar
  • 2002-08-10 21:50

Patetiska priser.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-10 22:43

Apple borde sälja reklamprylar - och även ge bort dem till anhängarna. Alla medlemmar i 99mac borde få fri tillgång till Apple-prylar!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kuspen:
Patetiska priser.

Det är möjligt...men är detta något som Apple har gett OK till? I så fall vittnar det om dålig smak och det är inte vad jag förknippar med företaget.

Kanske dags för en fråga till Oscar!?

Nin kära flickvän kom precis hem med en Applescarf... Apful! Troligtvis från början av 90-talet och full med små flerfärgade äpplen.

Vill ni se en bild?

Shoot!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:
Shoot!

Kommer under dagen. Snygg avatar, moire när den är som bäst!?!

• Oregistrerad
  • 2002-08-11 10:25

Klä upp sig!

Var hittar man det mesta? Jo på eBay!

Ett urval: T-shirts

[Varför fungerar inte ovanstående?]

[ 11 Augusti 2002, 10:33: Meddelandet ändrat av: Ola Hansen ]

Roligt motiv på en av dem..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: dsm:
Snygg avatar, moire när den är som bäst!?!

Art min gode dsm, art!

[ 11 Augusti 2002, 11:22: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Skälet till att det finns lite Apple-prylar är att Apple tydligen i sin visdom sålde rättigheterna till att trycka logon på muggar, T-shirts, kepsar, pennor och annat trams till något holländskt företag. Det företaget tar ohemult mycket betalt (kan vara dyra licenspengar) för grejerna. Förut kunde ÅF köpa sådant och sälja det vidare men jag vet inte om det fortfarande är så. Användargrupperna kan också handla lite sådant i deras egen lilla butik.

Man kan också åka till Apples egen butik vid huvudkontoret i Cupertino, där finns det saker. Det gjorde jag.

/Ola

Plåta och visa vetja!

[ 11 Augusti 2002, 11:31: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Är hon inte söt i sin nya scarf?

[ 11 Augusti 2002, 13:17: Meddelandet ändrat av: dsm ]

• Oregistrerad
  • 2002-08-11 13:58
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: dsm:
Är hon inte söt i sin nya scarf?

Geee, den scarfen är nog framtagen i windows med Word, vilken total avsaknad av ColorSync

Skoja bara var väl så det såg ut i världen för tio år sedan, iBooken verkar ju trivas

Ja, jisses den får du hålla hårt i du! Be mamma att mangla den och sätt ut den på E-bay eller så

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:
Ja, jisses den får du hålla hårt i du! Be mamma att mangla den och sätt ut den på E-bay eller så

100% Seta-silk, Made in Italy, Dry clean only. Jo, fint värre. Tror du jag kan finansiera min iBook med den?

• Oregistrerad
  • 2002-08-11 15:15

Jag köpte två stycken t-shirts från Missing Bite.

missingbite.com

En från Think Different kampanjen + en med Cubetryck.

Dom är relativt billiga, har för mig att jag betalade ca 520:- inkl. frakt. Inte mer än vad man får ge för en Paul Smith t-shirt. Dessutom var dom väldigt snabba att frakta. Tog ca. 5 dagar.

Jag försöker hetsa mina merarbetare på vår "Casual Friday" med mina tuffa Apple t-shirts.
Dom blir alltid störda av det, då dom vet att dom inte kan vara annat än löjliga om dom dyker upp med en Win 98 tröja elller liknande.

1
Bevaka tråden