Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avinstallation?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-15 23:31

Tjena!

Har en väldigt BASIC fråga..

Som jag har förstått det så avinstallerar man ett program genom att dra det från programmappen till papperskorgen..
"avinstallerade" Eudora nyligen och märkte att det fanns filer rörande Eudora kvar på andra ställen på HDn. Är det här rätt metod? Eller ska man göra på något annat sätt?

• Oregistrerad
  • 2004-01-15 23:39

du kan ju söka på eudora i finder och ta bort alla filer som heter eudora.
Vet inte om detta är rätt metod det heller men det verkar vettigt eller hur?

Om du kastar Eudora i papperskorgen försvinner bara programfilerna. Kvar finns dina epostmeddelanden och inställningar i mappen Eudora Folder i dokumentmappen.

Det är rätt i o f s. Alla program skapar filer som lägger sig både här och där. I din hemmapp i "Dokument" borde det ligga en mapp som heter "Eudora folder", där ligger i så fall resten av det hör ihop med Eudora.
Ligger den inte där, sök upp den med filsökningen och släng skiten.

Typiskt, flera andra hann svara medans jag skrev mitt svar.

Så här brukar jag göra vid avinstallation: Markera namnet på programmet, äpple+c, äpple+f, äpple+v, enter. Så ser du om det finns något "bihang" som skall väck också.

• Medlem
  • 2004-01-21 16:31

Tänkte just fråga detsamma. Visst är det roligt att vara nybörjare! Tack för svaren från mig också, hur som helst.

1
Bevaka tråden