Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra defaultbrowser?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-15 23:40

Hur ändrar man vilken browser som ska startas "by default"?

Kör vanligtvis med Mozilla Firebird, men när t.ex. min MSNclient säger att jag har nya mail öppnas Safari för att kolla hotmailen... lite störigt..

Ändrar man detta nånstans? Har kollat runt i Mozillas inställningar, men hittar inget..

• Medlem
  • 2004-01-16 00:29

Kolla inställningarna i Safari, där kan du välja förvald webbläsare.

/majk

Vilket är fult gjort av Apple, som sagt.

• Medlem
  • 2004-01-16 00:41

Ja det är lite fult faktiskt, visste inte själv vart man ändrade (fanns det inte i Systeminställningar innan?), men efter att jag rotat runt så chansade jag på Safaris inställningar. Mycket riktigt fanns det där.
Före 10.3 fanns väl en särskild avdelning i Systeminställningar kallad Internet?

/majk

Citat:

Skrevs ursprungligen av majk
Ja det är lite fult faktiskt, visste inte själv vart man ändrade (fanns det inte i Systeminställningar innan?), men efter att jag rotat runt så chansade jag på Safaris inställningar. Mycket riktigt fanns det där.
Före 10.3 fanns väl en särskild avdelning i Systeminställningar kallad Internet?

Stämmer bra, det är något som Apple alltså rätt nyligt ändrat (åt det sämre). En oroväckande trend.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-23 11:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av majk

/majk

Jag fick just en tokig idé! Om man skulle kopiera internet-panelen från 10.2 och helt sonika stoppa in den i Panther! Vad skulle hända då?

• Medlem
  • 2004-01-23 12:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av arru
Jag fick just en tokig idé! Om man skulle kopiera internet-panelen från 10.2 och helt sonika stoppa in den i Panther! Vad skulle hända då?

Ingen aning, men du får gärna testa!

När jag hittade denna funktion i Safaris inställningar så tänkte jag genast på Microsoft. Apple må ha nära nog totalitär kontroll över Mac-plattformen men några Pyttemjuk (som någon härinne underbart nog översatte namnet till) fasoner betackar jag mig för.

1
Bevaka tråden