Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HPs skrivarrutiner för Panther

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-16 12:33

HPs drivrutiner för deskjetskrivare blir allt fattigare på funktioner. Under OS9 finns funktioner för ex. att skriva ut broschyr eller dubbelsidigt. Så icke under OS10 1.1 eller 1.2.

Nu under Panther går det inte att välja papperskvalitet eller utskriftskvalitet. (Om jag inte missat något väsentligt). Det går heller inte att göra en gråskaleutskrift.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-16 13:00

Vilken Deskjet har du?

Ställde in igår i Panther för min HP 670C (använder den som heter drivrutin för 600-serien eftersom det inte fanns någon specifik för 670c)

Man kan ändra en hel hög med grejor, bl. a. utskriftskvalitet, papperskvalitet och gråskala...

• Oregistrerad
  • 2004-01-16 13:12

Underligt. Jag har 1220c och använder drivrutinen i Panther som har utgåva 2.3.1.
De alternativ som finns är Exemplar och sidor, Layout, alternativ för utdata, Schemaläggare, Pappershantering och ColorSynk. Pappers- och utskriftskvalitet saknas!

• Medlem
  • 2004-01-16 15:30

Det finns dubbla drivrutiner, dels från GimpPrint och dels från HP. Ladda ned drivrutinerna från HP:s site om du inte tycker om de som skickades med.

Jag använder också 1220c, och vill du ha bäst utskrifter så måste du tyvärr gå genom Classic och använda PressReady från Adobe.

• Oregistrerad
  • 2004-01-16 15:35

Tack!

1
Bevaka tråden