Nytt på BBB:
Driftinformation om avbrott för telejackskunder
2004-01-15 15:34
På den senaste tiden har vissa kunder haft störningar vad gäller vår tjänst Bredband via telejacket som baseras på adsl- och vdsl-teknik. Problemen består främst av kortvariga avbrott i Internetuppkopplingen.
Vidtagna åtgärder
Tillsammans med våra leverantörer Cisco och Lucent har vi identifierat tre huvudsakliga orsaker till avbrotten. Just nu arbetar vi intensivt med att åtgärda bristerna så att avbrotten elimineras.
Vi har sett över våra rutiner för att förbättra kommunikationen och kommer i fortsättningen att fortlöpande ge information på vår webbplats. Mer information har även gått ut med epost till alla som rapporterat in felet.
Vi beklagar verkligen att problemen har uppstått och gör allt för att våra kunder ska ha en tjänst som både ni och vi kan känna oss nöjda med.
Egna åtgärder vid avbrott
2004-01-15 15:42
Ett av problemen som vi identifierat vid de avbrott som telejackskunder får är att det ibland inte delas ut någon IP-adress. Det gör att det inte längre är möjligt att koppla upp sig mot Internet. Detta problem löser vanligtvis sig själv inom en kort tidsrymd, men det är möjligt att själv skaffa en ny IP-adress.
Om du har Windows 2000 eller XP som operativsystem öppnar du kommandopromten (Välj Run alt. Kör i Startmenyn och skriv cmd). Skriv först kommandot ipconfig /release följt av ipconfig /renew. (Notera att det är ett mellanslag mellan ordet ipconfig och snedstrecket.)
Självklart är detta ett av de problem som vi ska åtgärda.
/ Vi får väl se...