Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Isync fungerar inte...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-02-02 15:00

Har köpt en Palm Zire till min Ibook.
Har installerat senaste versionen av Isync (V.64) samt Hotsync Manager (4).
I hjälpen för Isync står det att man ska lägga till inställningarna för Palmen i Hotsync Manager. Citerar:
"I fönstret Conduit Settings dubbelklickar du på iSync Conduit och väljer sedan "Enable iSync for this Palm device"."
Denna funktion finns INTE med på min Hotsync Manager!!!
Har försökt ominstallera programmen ett flertal gånger utan resultat. Vad kan jag göra?

  • Oregistrerad
  • 2003-02-03 11:09

Vet inte vad det är för iSync du har. Min är v 1.0.
I den skarpa så behöver du inte ändra i hotsyncmanager, det gör den själv när du installerar iSync och iSync_palm.

När du har gjort det så ska du ha följande i conduit settings.
Backup, Install, iSync conduit och Memo Pad.
Stänger du av backupen så går allt mycket fortare. Den tar evinnerlig tid.......

Då syncas allt förutom dina noteringar som fortfarande syncas med palmen.

Martin

  • Oregistrerad
  • 2003-02-04 08:15

Du har nog missat att installera den lilla extra installationen för att synka till palm. Eller?

  • Medlem
  • 2003-02-04 10:06

Hmm
Tror det...
Saknar sync_palm visste inte att man behövde den?! Vart får man tag på den lätt?

Jag tror jag har gjort EXAKT allt som ni råder i den här och en massa andra trådar, men se jag får det inte att funka. Inte i någon riktning (Palm->iCal el. iCal->Palm)
I iSync så kan jag inte kryssa för ´sätt på synkronisering´ för Palmen (liksom grått). Fattar ni någe?

Måste bara kolla en sak till: hur ser jag vilken version av palmOS jag har?

Anders
(snart tokig!)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-02-12 15:15

Problem här också.
Jag inst iSync+iSync Conduit, men tyckte det tog en evinnerlig tig att synka Palm Tungssten gm iSync, så jag tog bort allt iSync. Nu går det inte längre att synca Palmen med Hotsync. Har inst om Palm 4.0 och provat allt. Nån som vet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-02-14 10:09

Kastar fram frågan igen.
Kan ngn förklara varfår Hotsync till Palm inte funkar efter att man syncat gm iSync.
Gäller alltså Palm - G4?

Gå in på apples sidor och sök under program (uppdateringar)

Ni kan t ex leta här: http://www.apple.com/downloads/macosx/

iSync conduit typ

Lite mer i nästan samma ämne...

iSync 1.5 (v139)
Mac OS X 10.3.8
Palm Desktop 4

Detta meddelande får jag efter att ha installerat Palm Desktop 4 i alla datorer jag testar.
Är det fel på programmet eller skit bakom spakarna??

1
Bevaka tråden