Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac fil på pc?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en skiva som är bränd i Toast 6 som mac only, men den filen skulle nu behövas läggas över på en pc och utforskaren hittar ingen fil på skivan. Det måste väll vara för att den är bränd i mac only? Hur gör man nu då för att få fram den? Måste man bränna om den, eller är finns det något program som gör att den kan läggas över?

Bränn om den till ISO format istället då kan pc:n läsa den.

• Medlem
  • 2004-01-18 12:50

Jepp, Pc, kan inte läsa HSF utan vidare, finns dock program till Pc som fixar det. Macdrive heter ett.. Det var nått år sedan jag använde det så jag vet inte om det fortfarande utvecklas, eller om det stöder HSF+

Med programmet "macopener" så kunde jag komma åt min mac-formaterade iPod. Samma program borde göra det möjligt för dig att komma åt cdn.

Det lär finnas emulatorer som gör att man kan köra klassika MacOS på win, men det låter inte särskilt frestande, kan vara "grötigt" att joxa med det. Enklast vore nog att få tag på en mac någonstas ocg bränna om filerna. Numera bränns allting så att det går att läsa på bägge OS:en (win/mac).

Edit: oops, en hel drös svar före mitt. Och kunnigare dessutom!

1
Bevaka tråden