Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples första websida....

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-01-19 10:38

Tänkte att nu när Macen fyller 20, så kan det vara befogat med lite trevlig macporr och applesnusk

Jag har sökt...men kan inte hitta ett screenshot på apples första websida.... det borde väl ha varit runt de första åren på 90-talet.....typ 90-92?

Det finns ju http://www.waybackmachine.org/

men det stäcker sig till tidigast 1996....

http://web.archive.org/web/19961023165502/http://www.apple.com/

Citat:

Apple announced a new version of the GeoPort Telecom Adapter Kit, increasing modem speed to 28.8 Kbps and adding enhancement

:eek:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
:eek:

Jo du förstår... jag har en sån sörru. Avis?

• Medlem
  • 2004-01-19 14:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christofer
Jo du förstår... jag har en sån sörru. Avis?

Det var ett häftigt modem, synd att de slutade med mjukvaran till det, det skulle vad jag kommer ihåg vara möjligt att köpa långt över 56Kps....

jag har ett beiget, och ett grått...

kommer ihåg att jag använde det till min vackra gamla 9500...:-)

• Medlem
  • Svedala
  • 2004-01-19 14:53

Något säger mig att Apple inte la ner fullt lika mycket resurser på sin hemsida då... :rolleyes:

• Oregistrerad
  • 2004-01-19 15:03

Märkligt...jag minns vekrligen inte alls att det såg ut så där förr...Jag borde ha surfat en hel del till Apple då, men minnet av det är helt utsuddat. Antingen är det tidig alzheimers, eller så är det ett tecken på vad en blek hemsida har för effekter.

Lustigt. Jag har helller inget minne av det utseendet. Såg det ut så före dagens utseende? Minns jag rätt så kom den nuvarande utformning samtidigt som förhandsvisningen av OSX…:confused:

Mmmm……

/Brake6

• Medlem
  • International user
  • 2004-01-19 15:41

Ja. Och före det nuvarande utseendet hade Apple sin beiga look. En beige rad i nederkant med hotnews och en beige rad i överkant med länkar. Och sen innehållet där emellan och apple loggan i överkant om jag inte minns fel?

Enklare att visa en bild dock. Men folk borde ju helt klart minnas det som var mellan den där röda looken och aqua looken.

Jag kommer ihåg den där designen från 1996 hur mycket som helst. Sjukt egentligen.

Jag kommer ihåg den röda -96, den svartvita 97-00 och den nuvarande (årtalen kanske inte är helt korrekta)

Dags för ny desgin snart alltså. Jag gissar på iPod-look. Eller metall.

Kolla in det här: www.next.com det var tider det!

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-01-19 21:17
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-19 21:45

Jagtror inte att det kommer bli någon helny design på sidan på ett tag eftersom den följer OS X-designen sm fortfarand finns kvar. Men den kanske moderniseras för att passa Panther, tex så är ju flikarna utbytta mot en knapprad.

• Medlem
  • Svedala
  • 2004-01-19 22:54

När vi ändå är i forntiden och gräver... vad hände med det här projektet?

1
Bevaka tråden