Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
De flesta virus visar inte den riktiga avsändaren. Det är förmodligen inte någon på Worldcom som har dig i adressboken utan någon av dina bekanta som har personen på Worldcom i sin adressbok.
Skrevs ursprungligen av nixon Jag mejlade tillbaka och tackade för mejlet såklat, men beklagade att jag inte kunde öppna bilagan eftersom jag kör mac. Man är väl artig…
HAHAHAH jo det är tur att du är artig!
Har du fått något svar än då? :>
Jag var med om en liknande sak fast bakvänt för ett antal år sedan när jag hade en gammal hotmail account:D som jag fortfarande hade kvar då. Helt plötsligt så började jag få massor arga brev av folk som bad mig sluta skicka skräp till deras e-post. Jag blev helt förvånad eftersom jag inte hade den blekaste aning om vilka dessa var och jag inte hade kontaktat dom via e-post eller på annat sätt. I efterhand så började jag förstå att det nog var frågan om något virus som hade spridit sig via min spamutsatta och nedgångna hotmail adress. Möjligen var det någon som hade snokat rätt på massor av hotmail adresser som denne sedan använde i onda syften, vad vet jag men lite obehagligt var det allt??:confused:
Skrevs ursprungligen av nixon
Fick ett mejl idag med en bilaga memtmp.exe
Öppnade skiten i VPC och den hade ikonen av miniräknare, precis som det nya Pc-viruset.. Tyvärr så skrek VPC om någon DLL som fattades....
Det var väl det jag trodde… VPC är inte alls så kompatibelt som de vill påskynda.
Läga att klaga hos supporten hos MS
"Dear Sirs,
I just wanna say that I'm utterly dissapointed about the compability of
your VirtualPC-software.
Today i recieved something that looked like a virus which I've been
missing om my Mac for a long time now. So to my joy i tried to open it
so that i could be "in the gang", but your lousy software didn't let it
install but complained about some DLL something.
could you please look into this to improve the PC compability so that I
could use VPC just as good as a ordinary PC, which I simply can't afford
at the moment.
Sincerely Nixon"