Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

President Bush använder mac?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Skönt, jag trodde ett tag att jag måste sluta med mac. Men så tittade jag på länken.
Aja baja att ta till en sådan rubrik. Puh.

Bush kör Mac. Kolla här

• Oregistrerad
  • 2004-01-19 23:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Bush kör Mac. Kolla här

Nä, nä…
Bara ditställd för fotograferingen - han klarar ju knappt snabbnummren på telefonen ens…

[…tror någon att MS skulle skänka republikanerna massa pengar för att sedan låta Bush köra en dator från ett företag som alltid skänker pengar till demokraternas kassa…]

hehe den filmen den var bra den...

Vi får väl hoppas att detta är det slutgiltiga dödsstöten för OS 9

• Oregistrerad
  • 2004-01-20 01:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Nä, nä…
Bara ditställd för fotograferingen - han klarar ju knappt snabbnummren på telefonen ens…

Ja, Clinton kan ju knappast ha mac - de trognas OS.

[…tror någon att MS skulle skänka republikanerna massa pengar för att sedan låta Bush köra en dator från ett företag som alltid skänker pengar till demokraternas kassa…]

Hmm, Apple har blivit alltmer monopolistiskt och "Sovjet" i sina affärsmestoder.
Det är den sidan som oroat en mest vad gäller hela Apple-världen.
Åtminstone som ÅF...

Senast redigerat 2004-01-21 01:22
  • Oregistrerad
  • 2004-01-20 09:04

Allvarligt talat så tror jag faktiskt att Bush kör Mac.
Hans bror Jeb (heter han så?) har alltid en bärbar Mac med sig.

• Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2004-01-20 10:36

Ävensolen har sina fläckar...

Klart han använder Mac. Bästa datorn. Varför skuklle USA's president få något annat än den bästa datorn?

Ciryon

USA:s senast valde president, Al Gore, kör väl också Mac? Han sitter väl i Apples styrelse?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Klart han använder Mac. Bästa datorn. Varför skuklle USA's president få något annat än den bästa datorn?

Ciryon

För att don efter person?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Satyricon
USA:s senast valde president, Al Gore, kör väl också Mac? Han sitter väl i Apples styrelse?

Japp. Han är i Apples styrelse.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-20 15:54

Äpplen växer på träd och inte på buskar, så det så!

• Oregistrerad
  • 2004-01-20 16:14

Bush kör inte Mac.
Republikaner får pengar från MS, Bush är republikan...
Apple har kört flera anti-republikankampanjer i tidningar... Yttermera har de faktiskt inbyggt fingeravtrycksigenkänning i touchpaden även om det bara så här långt är familjen Bush som är stoppad genom denna.. (att köra med lös ubs-mus hjälper en stund men "röstuppläsningen" känner även igen extremt pantad skrift och kräver verifiering via touchpaden och då sitter bush där med skägget i brevlådan... Och för alla som undrar så är detta inte skrivet på en PB )

Senast redigerat 2004-01-21 01:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Bush kör inte Mac.
Republikaner får pengar från MS, Bush är republikan...

Han har plåtats med macar ett antal gånger och hans bror är macfreak så...:cool:

• Medlem
  • 2004-01-20 18:50

Om nu Bush skulle köra Mac, mot förmodan, kan man väl räkna med feta kontrakt för Apple i återuppbyggnaden av Irak, eller? Eller känner han ingen på Apple? Al Gore, kanske?;)

Raderade några inlägg från Laseranders, Pär, Dei, scooterbabe och stfm. Orsaken är att deras inlägg handlade om allt annat än om Bush kör Mac eller inte. Antalet varningar somliga är uppe i får snart inte plats i databasen, så försök hålla er lite lugnare framöver.

• Medlem
  • 2004-01-21 02:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
http://www.apple.com/disability/physical/newworlds/

Al Gore och Jeb Bush nämns där.

Kollade också efter George B på /disability/mental/ men hittade inget.

• Oregistrerad
  • 2004-01-21 12:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av orat
Kollade också efter George B på /disability/mental/ men hittade inget.

Hehehe.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-21 13:31

När Clinton administrationen flyttade ut från Vita huset lär de tagit bort alla R (som i Republikan) knappar från tangentborden varpå IBM skänkte nya tangentbord till Vita huset.

I Sverige är det väl bara Miljöpartiet och Vänsterpartiet som har (har haft?) Macar på sina partikanslier.

Har hört liknande.. dock var det jag hörde att de hade tagit bort alla W:n på tangentborden.. Det kanske tyder på att det är en skröna

Ursprungligen av Kristofer G:

Har hört liknande.. dock var det jag hörde att de hade tagit bort alla W:n på tangentborden.. Det kanske tyder på att det är en skröna

Alltså, jag vill bara notera här att detta är bara ett rykte som spreds av konservativa politiker då dom kom till makten vid 2001. Det är helt falskt

Citat:

Skrevs ursprungligen av István
När Clinton administrationen flyttade ut från Vita huset lär de tagit bort alla R (som i Republikan) knappar från tangentborden varpå IBM skänkte nya tangentbord till Vita huset.

I Sverige är det väl bara Miljöpartiet och Vänsterpartiet som har (har haft?) Macar på sina partikanslier.

Även andra partier. Vet två partiombudsmän inom Moderaterna som slåss för sina macar.

Tänkte väl det Synd dock, det hade varit rätt kul

Det är klart att han använder mac, det är det enda som är enkelt nog.

Visst är Bush lik Alfred E. Neuman??

Jag har sett en bild på John Kerry och en Powerbook G4 nånstans, spymac tror jag. Ska se om jag kan hitta den igen.

Edit: Här

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-07-23 20:54

http://www.powerpage.org/cgi-bin/WebObjects/powerpage.woa/wa/story?newsID=12211

Spela roll, amerikansk politik är lika äcklig som alla andra terrorister, om inte äckligare.

Ursprungligen av skatan:

http://www.powerpage.org/cgi-bin/WebObjects/powerpage.woa/wa/story?newsID=12211

Spela roll, amerikansk politik är lika äcklig som alla andra terrorister, om inte äckligare.

Och europeiska politiker som stödjer Bush är ännu äckligare! ( Fullt allvarlig, ingen smiley som spyr finns tillgänglig)

Bevaka tråden