Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Service i Holland är inte så dumt iallafall

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Banne mig, en kollegas iPod slutade ladda för ett tag sedan. Jag ringde min åf och undrade hur vi skulle gå tillväga och jag hänvisades till webben för de kunde inte hantera garantiärenden som gällde iPod. Jag gnällde givetvis lite men tog mig i kragen och surfade in på nätet och möttes av en proffsig hantering. Inga problem alls att registrera den defekta ipodden. Jag fick dock veta att min ipod verkade har passerat bäst före datum (trots att jag satt med fakturan i handen som visade att jag hade tre veckor kvar av garantiperioden) och nu skulle få betala dryga 3000 kr för reperationen. (Fan vad små siffor de har för serienumret på en ipod). Jag kunde dock faxa in min fakturakopia så skulle de återkomma.

Två dagar efter min anmälan kom DHL och hämtade upp min kollegas iPod. Smutt! Det är svårt att klaga på sådan service. Fortsättning följer. I sammanhanget kan jag tala om hur illa det slutade när vår nya (detta hände för två år sedan) Epson Färglaser 2000 aldrig riktigt ville fungera, inte ens när den var ny. Epson har inte ens varit på besök. Nu står skiten och samlar damm...

• Medlem
  • 2003-01-18 15:46

gjorde samma sak med min iPod. två dagar efter att jag fyllt i formuläret så ko DHL och ringde på dörren. exakt en vecka efter att jag skickat iväg iPoden med dom så kom dom tillbaka - men en helt ny! kunde aldrig drömma om att det skulle gå så snabbt och smidigt.

/majk

Jag har en bättre historia.

Felanmälde på weben på fredagen. På tisdag kom DHL och hämtade och på torsdag samma vecka fick jag en ny med DHL. Det kallar jag kvickt.

Jag tror inte ens de kollade på iPoden för kollar man på DHLs hemsida på internet och söker på paketnummer ser man på tidpunkterna att det gått ett halvt dygn från det att paketet kvitterades i Holland till att den nya lämnade Holland.

Är det här vanligt eller?
För jag har sett flera iPodägares snack om batterier på ganska kort tid.

Något nytt som hänt med de nya iPodsen att deras batterier är defekta?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Är det här vanligt eller?
För jag har sett flera iPodägares snack om batterier på ganska kort tid.

Något nytt som hänt med de nya iPodsen att deras batterier är defekta?

Jag köpte min i Januari 2002. Det är den gamla modellen alltså. Trots att det bara var 3mån garanti så sa Apples iPod-service sida att garantin fortfarande gällde.

Jag hade ca 3h batteritid på slutet. Oavsett hur jag laddat den. Den måste varit defekt för en polare som köpte sin i samma veva har fortfarande minst 8h batteritid.

Jag har väntat snart i två veckor på en låda så jag kan skicka den till Irland så dom kan fixa min iBook, allt eftersom den var inne på service två veckor innan men att den ändå inte blev fixad på grund av det!

Jag känner inte av någon snabb service i alla fall...

• Medlem
  • Gävle
  • 2003-01-19 22:36

Det verkar bara var iPoden som har den där speciella snabba servicen. Känns nästan som dom har prioriterat den för att vinna över peze kunder till Apple. Oss andra trogna får samma gamla usel service som vanligt.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-01-20 11:32

Min iBook gick sönder under en resa till England. Låset för locket gick sönder. Trist.

Ringde Apple på torsdagen när jag kom hem. På fredagen var DHL där med en låda och hämtade datorn. På onsdagen veckan efter fick jag tillbaka den med ny metallram och lås.

Kung!

Jag hade ett fel på bildskärmen på min nya TiBook vi d leveransen veckan före jul. Ringde Apple och felanmälde. Sa dock att jag ville ha den upphämtad först efter jul eftersom jag ville ta med den hem till Sverige under julhelgen. Jag fick ett uppdragsnummer och telefonnumret till DHL.

På tisdagen den 8:e januari ringer jag DHL. De hämtar samma dag och lämnar tillbaka den exakt 48 timmar senare! Hurra för Apple!

Det har blivit mycket bättre det senaste året. Min förra PowerBook var borta i fem månader...

[ 20. Januari 2003, 13:55: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

Min kollegas iPod är tillbaka efter blixtvisit i Holland, fast det är inte riktigt sant. Hon fick en ny istället. Fem arbetsdagar, inkl transporter. Dessutom har DHL fått en ny kund. Vilken service. Det kommer att bli ett bra år.

1
Bevaka tråden