GLUT finns även till windows.. så den timern går att använda där också. Om du vill ha en timer utan att använda annat än standard biblioteket så kan du kolla in clock(); .. ligger i time.h (eller var det timer.h?). Det är ingen vidare upplösning på den.. men den fungerar i många fall.
Jag har tyvärr inte kommit igång med mac-utvecklingen ännu.. så där har jag ingen större koll på vad för timer man bör köra.. men microsoft har iaf QueryPerfTimer() eller vad den nu heter.. och även en timer i directx (undrar om det egentligen inte är samma timer?). De är iaf ganska bra.. högre upplösning än clock iaf. (~4ms i windows xp, ~11ms i windows 2000 och ~50ms i windows 9x/me)
Om du vill ha mer högupplösta timers så får du antingen köra med nåt tredjeparts timer-bibliotek (steinberg har en som är rätt ok) eller knacka ihop det själv.. en för varje plattform (i vissa fall även olika för olika processorer .. kolla upp t.ex. instruktionen RDTSC för intel-proppar).
Nån som har lust att fylla på med lite timer-info till OSX?