Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är Filevault ok nu?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När Panther släpptes var det ju problem med att Filevault kunde förstöra vissa programinställningar. Är den ok att använda nu?
I 10.3.2-uppdateringen står det att det är "förbättringar" av Filevault, men innebär det att dessa buggar är fixade? Nån som vet?

• Medlem
  • Skänninge
  • 2004-01-20 11:51

Jag kan bara tala för mig själv, men jag har haft problem med FileVault alldeles nyligen! Alla inställningar och mail försvann bl.a. Tror att det var FileVault i alla fall, samma symptom som det var när de första problemen rapporterades (och som jag drabbades av även då...). Dessutom gick det inte stänga av det heller, avkrypteringen misslyckades.

Gulp

Och det var under 10.3.2? Jag får nog lämna det avstängt även fortsättningsvis då. Det är en bra funktion, men mindre bra genomförd.

• Medlem
  • International user
  • 2004-01-20 17:44

Jag har kört filevault på mina maccar sedan 10.3 innan dess under 10.1 körde jag med ett liknande sätt. (en krypterad .dmg som måste mountas och i den ligger din hemkatalog i, fungerade redan då utan problem)
Däremot upplever jag det där J***a "recovering discspace" som oerhört irreterande och hoppas verkligen att det kommer att lösa sig i en framtida uppdatering.
Något problem med inställningar och liknande har jag inte varit med om ännu, men räckte det inte med en omstart för att dem skulle komma tbx? (bara något jag har för mig jag läst i en tråd här på forumet.)

• Medlem
  • Nacka
  • 2004-09-22 10:30

Kan vi blåsa liv i diskussionen igen - en återvinning på min väns iBook tog hela jädra natten innan han fick nog och stängde eländet...

Fräscht 10.3.5 - och allt annat uppdaterat... - skare va på det här viset?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-24 16:59
Ursprungligen av Wiberg:

Kan vi blåsa liv i diskussionen igen - en återvinning på min väns iBook tog hela jädra natten innan han fick nog och stängde eländet...

Fräscht 10.3.5 - och allt annat uppdaterat... - skare va på det här viset?

Vad menar du att återvinna ?
Rädda data (med recoverprogram) eller försöka öppna krypterat data ?
Tråkigt att Filevalut är inte helt bra....

• Medlem
  • Nacka
  • 2004-09-23 13:34

Ingen?

• Medlem
  • International user
  • 2004-09-24 15:48

Tiden är beroende på hur mycket utrymme som ska återvinnas. Har din vän tagit bort ett par gig ur sin hemkatalog tar det sin lilla tid.

1
Bevaka tråden