Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Typsnittsfråga

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-20 11:41

Jag letar efter ett typsnitt som liknar futura men som har cirkelformade nollor. Nån som vet?

Tack på förhand!

• Medlem
  • 2004-01-20 11:49

är det så att du har ett typsnitt du inte vet vad det heter som liknar Futura fast med cirkelformade nollor? I så fall kanske www.whatthefont.com kan hjälpa till. De kanske kan hjälpa ändå.

• Oregistrerad
  • 2004-02-15 15:26

www.dafont.com är bra också

• Oregistrerad
  • 2004-10-05 22:02

En slags typsnittsfråga:

Har ett gammalt dokument, objektgrafik, från Claris Works. Typsnittet jag använde för att skapa det finns inte på nuvarande datorn, uppenbarligen, varför objekt och grafik inte riktigt passar med texten, som var väldigt prydlig inlagd.

Okej, detta är väl en lite udda fråga, men finns det något sätt att ta reda på vilket typsnittet är avsett att vara? Kan jag på något lite ResEdit-stylee sätt ta mig in i filens "allra innersta" (eeh.. typ) och se det?

Alla gamla typsnitt från 1991 och äldre spökar på Mac OS X, så är det riktigt gammalt kan det blir problem. På den tiden hade man ett annat nummersystem för typsnitten.
Richard Rönnbäck kan säkert redogöra mer i detalj om detta.
Men jag vet att det kan uppstå problem med sånt, av egen erfarenhet.

• Oregistrerad
  • 2004-10-06 10:38

Så gammalt som från innan 1991 är dokumentet dock inte. Nära 2000-tal snarare. Men från OS9 är det - och när jag uppdaterade till OSX försvann förmodligen typsnittet i fråga.

Ursprungligen av jonny R:

Så gammalt som från innan 1991 är dokumentet dock inte. Nära 2000-tal snarare. Men från OS9 är det - och när jag uppdaterade till OSX försvann förmodligen typsnittet i fråga.

Dokumentet ja. Men typsnittet kan ju lik förbannat vara gammalt, det cirkulerar en massa gammalt junk.

Jag är på jakt efter typsnittet Maiandra, någon som känner igen det, och som vet leverantören?
Adressen www.galapagosdesigngroup.com verkar nedlagd.

Tips mottages tacksamt.

Ursprungligen av ackiboa:

Jag är på jakt efter typsnittet Maiandra, någon som känner igen det, och som vet leverantören?
Adressen www.galapagosdesigngroup.com verkar nedlagd.

Tips mottages tacksamt.

De har bara kortat ner webbadressen till www.galapagosdesign.com.

1
Bevaka tråden